renault laguna coupe 30dciv6 235km initiale 17glownePiękny, szybki, komfortowy, a w dodatku oszczędny samochód? Pewnie wszyscy pomyśleli o rodzinnym kombi. Jednak nie tylko auto rodzinne można tak scharakteryzować, bo poznamy dzisiaj wyjątkową sportową odmianę Laguny Coupe z trzylitrowym, wysokoprężnym silnikiem o mocy 235KM.

Debiut w ubiegłym roku
Laguna Coupe dostępna jest w polskich salonach od ubiegłego roku. Klient do wyboru ma pięć jednostek napędowych, począwszy od turbobenzynowych o mocach 170 i 204 KM po najmocniejszą 3,5 V6 238KM. Oprócz tego, sportowa Laguna pod maską może mieć dwa nowoczesne silniki wysokoprężne 2,0 i mocy 178KM oraz opisywana dziś trzylitrowa V6 235KM.

Piękna Francuzka
Laguna Coupe jest bardzo ładnym i przykuwającym wzrok samochodem, a w szczególności gdy jest w białym kolorze nadwozia. Tył, to przede wszystkim pięknego wzoru, diodowe lampy oraz dwie owalne końcówki układu wydechowego. Gdy spoglądamy na samochód z boku, widzimy typowe coupe o nisko poprowadzonej linii dachu. Wszystko jest osadzone na osiemnastocalowych alufelgach Interlagos. Przód, charakteryzuje sporych rozmiarów chromowany grill, który łączy mocno spłaszczone przednie reflektory. Sportowy charakter auta podkreślają drzwi bez ramek, jest, to zanikający już element sportowych samochodów.

Wysokoprężna V6
Zanim skupię się na wnętrzu, postanowiłem sprawdzić osiągi i przyśpieszenie, więc udałem się na całkowicie zamknięty od ruchu ulicznego tor testowy. Na początku sprawdzę przyśpieszenie i prędkość maksymalną. Urządzenie pomiarowe gotowe. Ustawiam, lewarek automatycznej, sześciobiegowej skrzyni biegów na D i 3…2…1… start! Po 7,6 sekundach na prędkościomierzu pojawia się pierwsze 100km/h, jednak testowy egzemplarz nadal ochoczo przyśpiesza aż uzyskałem prędkość maksymalną równą 235km/h (na liczniku wskaźnik ukazuje ponad 240km/h). Tak dobre osiągi mamy zapewnione, dzięki rewelacyjnemu silnikowi wysokoprężnemu zbudowanemu w układzie V o pojemności 3 litrów i mocy 235KM. Oprócz tego, kierowca ma do dyspozycji potężny moment obrotowy, który wynosi aż 450Nm! Pora na kolejną próbę w postaci szybkiego slalomu, który ukarze jak zachowuje się zawieszenie i układ kierowniczy. Laguna Coupe pokonuje bardzo szybko i sprawnie ciasny slalom dzięki systemowi czterech kół skrętnych zwanym 4Control. Auto trzyma się bardzo dobrze drogi i trudno wyprowadzić je z równowagi. Układ kierowniczy bez zastanowienia wykonuje każde polecenia wydane przez kierowcę. Mimo typowo sportowego charakteru auta, nie zapomniano o komfortowym podróżowaniu w prezentowanej Lagunie Coupe. Dwójka pasażerów do dyspozycji ma wygodne i mocno wyprofilowane siedzenia. Miejsca jest pod dostatkiem i nawet wysokie osoby znajdą idealną pozycję do podróżowania. Trochę gorzej jest z tyłu, gdzie najwygodniej zasiądą tylko dzieci. Natomiast bez problemu zapakujemy wszystkich bagaże do pojemnego i ustawnego bagażnika o pojemności aż 423 litrów. Muszę przyznać, że jest to imponująca wartość zważywszy, że mamy do czynienia z typowo sportowym samochodem. Deska rozdzielcza, jak już zdążyliśmy przyzwyczaić się jest uporządkowana i jak zawsze intuicyjna. Zdominowana jest przez siedmiocalowy monitor obsługujący radio, nawigację i komputer pokładowy. Wszystko obsługujemy dżojstikiem usytuowanym przy lewarku skrzyni biegów. Zegary są podświetlone miłym dla oka białym kolorem, a w dodatku są czytelne i przejrzyste niezależnie od pory dnia. Skórzana czarna tapicerka jest miła w dotyku, a jej jakość jest, jak zawsze bardzo dobra. Podobnie jest z plastikami, które zaskakują swoją miękkością i rewelacyjnym spasowaniem.

Zużycie paliwa nie z rujnuje domowego budżetu
Jeszcze kilka lat temu nie do pomyślenia było, żeby w sportowym aucie montowano wysokoprężną jednostkę napędową. Jednak trzeba przyznać, że wychodzi to na korzyść. W mieście spalanie nie przekracza 11 litrów oleju napędowego, na jazdę pozamiejską potrzebuje tylko 6,1 litrów, zaś podczas całego testu, Laguna Coupe średnio zużywała do 7,8 litrów. Dzięki temu, na 66 litrowym baku możemy przejechać nawet do 850 kilometrów bez potrzeby wizyty na stacji paliwowej.

Warta każdej ceny
Mimo sporej ceny (187 500 zł) warto kupić prezentowane dziś auto. Zapewnia dynamiczną i oszczędną jazdę w bardzo wygodnych i komfortowych warunkach, a przy tym bez problemu zabierzemy nasze bagaże. Dlatego krótko mówiąc ten samochód jest wart każdej ceny!

Plusy
+ Dynamiczna i oszczędna jednostka napędowa
+ System 4Control
+ Stylistyka nadwozia
+ Bagażnik

Minusy
– Cena

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2998 ccm V6 turbodiesel Common Rail
Moc: 235 KM przy 3750 obr./min
Moment obr.: 450 Nm przy 1500 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa, automatyczna
Napęd: przedni
0-100km/h: 7,3 sek. (7,6 sek. własne pomiary)
Vmaks: 242 km/h (235km/h własne pomiary)
Zużycie paliwa: 10,6/5,7/7,2 [11,0/6,1/7,8 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 66 litrów
Teoretyczny zasięg: 846 kilometrów
Wymiary: 4643/1812/1400 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1630 kg
Ładowność: 420 kg
Pojemność bagażnika: 423/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 2/4

Wyposażenie: wersja Initiale

dodatkowe wyposażenie: system 4Control (+ 5 000 zł), felgi aluminiowe 18 calowe Interlagos (+ 3 000 zł), nawigacja satelitarna Carminat DVD bluetooth (+ 9 000 zł)

Cena: 170 500 zł [wersja Initiale] 187 500 zł [wersja testowana]

Źródło: Artykuł powstał we współpracy z Arturem Ławnikiem (dziennikarz MotoFilm, Autotesty)

2 komentarze
  1. Bardzo ładny samochód, prawdziwe coupe, a nie jakieś dziwadło w stylu passata CC. 4-drzwiowe coupe, słyszał ktos o takim czymś? Dla mnie takie cos nie istnieje. Mimo iż coraz więcej producentów próbuje ostatnimi czasy łaczyć wersje nadwoziowe w wersje uniwersalne, mające cechy wszytskich polączonych nadwozi to ja jakos nie mogę sie do tego przekonać. To chyba nie ma sensu, trudno łączyć coupe z suvem i liczyc, że powstały twór będzie ładny. Przykładem może być np. BMW x6, takie inne połączenie to np. wyżej wymieniony passat cc, albo też peugeot 3008, który niby ma cechy auta terenowego, a raczej w teren bym sie nim nie wybrał.
    Trochę moze zszedłem z tematu, ale jakoś jedno wynikło z drugiego:))

Komentowanie zostało wyłączone.