bmw x1 prezentacja 141009 05glowneWnętrza stylowej restauracji Boathouse przyjęły pod swój dach polską premierę BMW X1. Nowy bawarski “SUV-ik” jest ciekawą propozycją dla osób, które szukają niewielkiej terenówki do miasta.

Nowy model niemieckiej firmy z Monachium jest poszerzeniem gamy najpopularniejszego segmentu typu SUV, czyli X3, X5 i X6, lecz tym razie po raz pierwszy w segmencie kompaktowych aut klasy premium. BMW X1 stylistycznie ukazuje bardzo pewną siebie elegancję i wszechobecną linię sportową.
Wnętrze BMW X1 jest nacechowane funkcjonalnością i nowoczesnością. Typową dla BMW deskę rozdzielczą skierowano ku kierowcy. We wnętrzu wykorzystano najwyższej jakości materiały, zaś naturalna kolorystyka podkreśla młodzieńczy charakter samochodu.
BMW X1 jest bardzo komfortowym i wygodnym samochodem oferującym sporo przestrzeni dla czwórki pasażerów. Jednocześnie nie zapomniano o bagażach. Bagażnik dysponuje możliwością składania siedzeń w proporcji 40/20/40 i pojemnością 420 litrów, które bez problemu możemy do 1350 litrów.
Jak zapewnia BMW “Nowoczesna technologia napędu pozwala BMW X1 na nieprzeciętne osiągi i maksymalną wydajność. W zależności od wersji oferowane są mocne, ekonomiczne i niskoemisyjne silniki benzynowe i wysokoprężne, inteligentny system napędu na cztery koła xDrive oraz bogaty pakiet elementów BMW EfficientDynamics wraz z odzyskiem energii hamowania, funkcją Auto Start Stop i wskaźnikiem zmiany biegu. Wybitnie wydajne jest BMW X1 sDrive18d z napędem tylnym o średnim zużyciu paliwa według cyklu pomiarowego UE 5,2 l/100 km i emisji CO2 wynoszącej 136 g/km.”
Klienci pod maską mają do wyboru jeden silnik benzynowy i trzy jednostki wysokoprężne. Benzyniak to: rzędowa szóstka o pojemności 3 litrów i mocy 258 KM (model X1 xDrive28i). Podstawowym silnikiem jest wysokoprężna, dwulitrowa jednostka napędowa uzyskująca 177 koni mechanicznych (model X1 sDrive20d) i napędem na tylną oś sDrive.
Ceny najnowszego modelu BMW w Polsce rozpoczynają się od 131 800 zł za wersje X1 sDrive20d. Topową odmianą jest X1 xDrive28i i uszczupli nasz portfel o 188 000 zł. Na dzień dzisiejszy nie znamy jeszcze cen wersji X1 sDrive18d i X1 xDrive18d, które zadebiutują w późniejszym czasie.

Dane techniczne:
BMW X1 xDrive28i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z zespoloną magnezowo-aluminiową skrzynią korbową, układem VALVETRONIC i Double Vanos,
pojemność: 2996 cm3,
moc: 190 kW / 258 KM przy 6600 obr/min,
maks. moment obrotowy: 310 Nm przy 2600-3000 obr/min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 6,8 s,
prędkość maksymalna: 205 km/h (230 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),
średnie zużycie paliwa wg UE: 9,4 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 219 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5

BMW X1 xDrive23d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 150 kW / 204 KM przy 4400 obr/min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 2000-2500 obr/min,
przyspieszenie (0–100 km/h): 7,3 s,
prędkość maksymalna: 205 km/h (223 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,3 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 167 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5

BMW X1 xDrive20d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 130 kW / 177 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1750-3000 obr/min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 8,4 s,
prędkość maksymalna: 205 km/h (213 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,8 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 153 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5

BMW X1 sDrive20d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 130 kW / 177 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1750-3000 obr/min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 8,1 s,
prędkość maksymalna: 205 km/h (218 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,3 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 139 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5

BMW X1 xDrive18d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 105 kW / 143 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-2500 obr/min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 10,1 s,
prędkość maksymalna: 195 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,7 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 150 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5

BMW X1 sDrive18d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 105 kW / 143 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-2500 obr/min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 9,6 s,
prędkość maksymalna: 200 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,2 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 136 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5

Źródło: Artur Ławnik (dziennikarz MotoFilm.pl/Autotesty)