1735724141814d1d86bbglowneG37 Cabrio, jako piąty model Infiniti na rynku europejskim, zadebiutował w Starym Kontynencie podczas salonu 2009 Geneva International Motor Show. To prawdopodobnie najbardziej uwodzicielski ze wszystkich dotychczasowych samochodów Infiniti. W Polsce auto kosztuje od 239 900 zł.

Zgodnie z najnowszym hasłem reklamowym Infiniti „Inspirujące osiągi”, G37 Cabrio jest połączeniem pięknej stylizacji i ekscytujących osiągów. Trzyczęściowy twardy składany dach zaprojektowano tak, aby znakomicie wyglądał zarówno podniesiony, jak i opuszczony, w związku z czym możemy mówić o dwóch odsłonach piękna („dual beauty”). Ten efekt, rzadko spotykany wśród samochodów typu coupe cabrio, był priorytetem podczas tworzenia G37 Cabrio.

W nadwoziu G37 Cabrio w porównaniu z G37 Coupe zastosowano całkowicie nowy design, począwszy od słupka A, po tylną część samochodu, wzmacniając jednocześnie w wielu miejscach konstrukcję nadwozia. Ponadto poszerzono rozstaw tylnych kół i zmodyfikowano tylne zawieszenie. Elementy wnętrza G37 Cabrio zostały tak zaprojektowane, aby łatwo dostosowywały się do pozycji dachu. Wnętrze skrywa pałąki ochronne, automatycznie wysuwające się zza tylnych foteli, głośniki w zagłówkach (dostępne jako opcja), osłonę przeciwwiatrową i klimatyzowane przednie fotele.

G37 Cabrio, podobnie jak jego siostrzany model G37 Coupe, jest napędzany silnikiem V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM, pochodzącym z serii silników VQ. Jest on wyposażony w system zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów (Variable Valve Event and Lift).

G37 Cabrio oferuje dwie przekładnie do wyboru: elektronicznie sterowaną siedmiobiegową przekładnię automatyczną z magnezowymi łopatkami zmiany biegów przy kierownicy lub precyzyjną przekładnię manualną o krótkich przełożeniach.

W przyjaznym wnętrzu G37 Cabrio znajdziemy między innymi skórzane fotele w standardzie oraz opcjonalnie plenerowy system dźwięku Bose, który dynamicznie koryguje dźwięk w zależności od hałasu z zewnątrz, pozycji dachu i prędkości jazdy. Ponadto G37 Cabrio wyposażono w adaptacyjny system klimatyzacji dwustrefowej, który dostosowuje prędkość wentylatora do pozycji dachu i prędkości pojazdu. Klimatyzowane fotele, z funkcją zarówno ogrzewania, jak i chłodzenia, dostępne są jako opcja. Do wyposażenia standardowego w tym modelu należy także kamera parkowania.

G37 Cabrio jest pierwszym samochodem w gamie Infiniti Europe wyposażonym w nowy, zaawansowany technologicznie system nawigacji i rozrywki. Obejmuje on ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości zintegrowany z systemem nawigacji satelitarnej, wyposażonym w twardy dysk. Jest w pełni kompatybilny z iPodem. Umożliwia przechowywanie muzyki na twardym dysku i odtwarzanie filmów DVD.

Uwodzicielski styl wewnątrz i na zewnątrz
G37 Cabrio zachowuje bryłę coupe, a trzyczęściowy, twardy, składany dachu typu „skorupa małża” („clamshell”), pozwala na zastosowanie krótszego zwisu tylnego i nisko umieszczonej pokrywy bagażnika. Dach został skonstruowany w ten sposób, aby zminimalizować przedostawanie się wody do wnętrza samochodu podczas jego opuszczania po deszczu.

W porównaniu z G Coupe, G37 Cabrio ma całkowicie nowe panele nadwozia od słupka A w kierunku tylnej części samochodu, jest o 32 mm szerszy, ma większy rozstaw tylnych kół i zmodyfikowane tylne zawieszenie.

Dach otwiera się automatycznie w około 25 sekund. Przełącznik podnoszenia/opuszczania umieszczony jest w konsoli centralnej, tuż za dźwignią zmiany biegów. Dodatkowo jest też możliwość opuszczania dachu z zewnątrz samochodu, przy pomocy przycisku umieszczonego na drzwiach kierowcy.

Charakterystyczne znaki rozpoznawcze stylu Infiniti dla G37 Cabrio to, oprócz proporcji zbliżonych do G37 Coupe, opływowe krzywizny przodu, klapa bagażnika w kształcie fali, ekspresyjny przód z podwójnym łukiem grilla i biksenonowe reflektory HID w kształcie litery L ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi. W G37 Cabrio zastosowano nowe oprawy tylnych świateł z wyróżniającym model wewnętrznym kołem świetlnym. W chromowym wykończeniu tylnej klapy bagażnika zostały zamontowane światło stopu oraz dostępna w standardzie kamera parkowania.

Zaawansowana technologicznie, samonaprawiająca się powłoka lakiernicza Infiniti o nazwie „Scratch Shield” jest elementem standardowym. G37 Cabrio będzie dostępny w dwóch zarezerwowanych wyłącznie dla tego modelu kolorach: ciemnoczerwonym i jasnoniebieskim.

Wyszukany, kunsztowny design i starannie wykończone wnętrze w połączeniu z unikalnymi rozwiązaniami technicznymi zapewniają niezapomniane wrażenia z jazdy z wiatrem we włosach. Przyjazny i czytelny kokpit zawiera panel wskaźników z motywem podwójnej fali, elektroluminescencyjne, biało-fioletowe kontrolki, zintegrowany wielofunkcyjny wyświetlacz i analogowy zegar. Wszystkie te elementy to znaki rozpoznawcze Infiniti. Ręcznie obszywane, skórzane koło kierownicy z wbudowanymi przełącznikami audio oraz systemem sterowania prędkością jazdy, zostało tak zaprojektowane, aby zapewnić maksymalny komfort i funkcjonalność. Wykonane z magnezu łopatki zmiany biegów przy kierownicy są elementem standardowym dla wersji z przekładnią automatyczną.

W G37 Cabrio zastosowano unikatowe aluminiowe wykończenie wnętrza „Silk Obi”, inspirowane delikatnym jedwabiem japońskiego kimona. Elementy te widoczne są w panelu wskaźników, konsoli centralnej oraz panelach drzwiowych o kształcie przypominającym japońskie włócznie. Dostępne są także dwa oryginalne wykończenia drewnem. Skórzana tapicerka będąca w G37 Cabrio standardem, jest oferowana w czterech kolorach, z których trzy stosowane są wyłącznie w tym modelu.

Standardem są podgrzewane fotele kierowcy i pasażera, regulowane w ośmiu pozycjach, przy czym fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie. Jako opcja dostępne są także klimatyzowane siedzenia. Elektryczny system z pamięcią ustawienia zapewnia łatwy dostęp do drugiego rzędu foteli – po dotknięciu przycisku, przednie fotele przesuwają się automatycznie do przodu. Tylna owiewka redukuje turbulencje, gdy dach jest opuszczony.

Na długiej liście komfortowego wyposażenia i udogodnień G37 Cabrio znajduje się także inteligentny kluczyk Infiniti z przyciskiem zapłonu. Zaawansowany technicznie adaptacyjny system dwustrefowej klimatyzacji optymalizuje komfort zarówno przy podniesionym, jak i opuszczonym dachu.

W G37 Cabrio dostępne są dwa systemy audio. Pierwszy z nich to standardowy odtwarzacz CD z sześcioma głośnikami, umożliwiający odtwarzanie plików MP3, z wejściem pomocniczym wmontowanym w konsolę centralną oraz z siedmiocalowym kolorowym wyświetlaczem. Standardem jest moduł łączności bezprzewodowej Bluetooth. Druga opcja to stworzony do jazdy z odkrytym dachem, trzynastogłośnikowy system dźwięku Infiniti Bose, który automatycznie dostosowuje dźwięk do pozycji dachu. Dzięki specjalnym głośnikom Bose, montowanym w zagłówkach przednich foteli, system zapewnia najwyższą jakość dźwięku, bez względu na to, czy dach jest podniesiony, czy opuszczony.

W tej opcji jest także system nawigacji satelitarnej HDD najnowszej generacji z bazą danych interesujących miejsc. Wielbicieli muzyki ucieszy Music Box z twardym dyskiem o pojemności 10 GB, mogący pomieścić 300 płyt CD. Nawigacja, telefon i system audio mogą być aktywowane głosem, zwiększając zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort.

Dynamiczne wyzwolenie
Nowy G37 Cabrio, podobnie jak G Coupe i G Sedan, swoją wyjątkową dynamikę zawdzięcza połączeniu zaawansowanej platformy „Front Midship” z wielokrotnie nagradzanym silnikiem V6. G37 Cabrio wyposażony jest standardowo w silnik V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM z systemem zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów (Variable Valve Event and Lift – VVEL).

VVEL łączy sterowany hydraulicznie system zmiennych faz rozrządu z elektronicznym systemem zmiennego stopnia otwarcia zaworów dolotowych, polepszając nie tylko osiągi i czas reakcji, ale także obniżając emisję spalin i zużycie paliwa. Dzięki szybszemu podgrzewaniu katalizatora i stabilizacji spalania, system zapewnia ograniczenie emisji spalin również gdy silnik jest zimny.

G37 Cabrio jest dostępny z dwoma przekładniami. Pierwsza z nich to sterowana elektronicznie siedmiobiegowa przekładnia automatyczna z trybem manualnym, z ręczną redukcją biegów, trybem jazdy sportowej Drive Sport i systemem adaptacyjnego sterowania zmianą przełożeń (Adaptive Shift Control – ASC), pozwalającym na szybsze zmiany biegów podczas jazdy sportowej oraz z magnezowymi łopatkami zmiany biegów przy kierownicy. Druga natomiast to precyzyjna, lekka, sześciobiegowa przekładnia manualna o krótkich przełożeniach.

Znakomite prowadzenie G37 Cabrio zawdzięcza konstrukcji na zaawansowanej platformie „Front Midship”, która optymalizuje rozkład masy: przód – tył oraz stwarza sztywną, stabilną podstawę dla niezależnego zawieszenia. Z przodu zostało zastosowane zawieszenie dwuwahaczowe z pojedynczym przegubem wahacza dolnego i długim łącznikiem stabilizatora. Amortyzatory i sprężyny tylnego zawieszenia wielowahaczowego są rozdzielone, tak że amortyzatory są umieszczone na linii środka koła. Te rozwiązania minimalizują zmiany ustawień i redukują tarcie zawieszenia, zapewniając lekkość prowadzenia i płynną charakterystykę jazdy.

Precyzyjne sterowanie G37 Cabrio osiągnięto dzięki zaawansowanemu systemowi analizy prędkości pojazdu. Standardem w G37 Cabrio jest system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Programme – ESP) z funkcją dezaktywacji oraz system kontroli trakcji (Traction Control System – TCS).

Skuteczne hamowanie zapewniają cztery wentylowane tarcze, czterokanałowy, czteroczujnikowy ABS z elektronicznym systemem dystrybucji siły hamowania (Electronic Brake force Distribution – EBD) oraz wspomaganie hamowania (Brake Assist). G37 Cabrio będzie również dostępny z większymi wirnikami osadzonymi w tarczach hamulcowych (przód – 14,0 cali, tył – 13,8 cala) i aluminiowymi zaciskami czterotłoczkowymi z przodu oraz z dwutłoczkowymi z tyłu, z wytłoczonym napisem Infiniti.

Inteligentny tempomat (Intelligent Cruise Control – ICC) ze wspomaganiem hamowania (Brake Assist), który pomaga utrzymać stałą odległość od pojazdu znajdującego się z przodu, będzie dostępny jako opcja. System ten, przy pomocy laserowych czujników, określa dystans i względną prędkość pojazdu znajdującego się z przodu na tym samym pasie ruchu. Po rozpoznaniu, że sytuacja wymaga interwencji, rozpocznie proces hamowania, zanim jeszcze kierowca naciśnie pedał hamulca.

Standardem w G37 Cabrio są podwójne, pięcioramienne, osiemnastocalowe koła aluminiowe z oponami P225/50VR18 z przodu i P245/45R18 z tyłu. Jako opcja dostępne będą natomiast specjalne, dziewiętnastocalowe koła aluminiowe, z oponami typu high performance: P225/45WR19 z przodu i P245/40WR19 z tyłu.

Z zagłówkami tylnych siedzeń zintegrowane są, wysuwające się zza nich, tylne pałąki ochronne.

W nadwoziu G37 Cabrio zastosowano wzmocnienia elementów bocznych, przednich słupków i progów nadwozia.

Źródło: Samar, Infiniti