Europejscy konkurencji pokroju Golfa, Astry czy Focusa, w końcu mają godnego siebie rywala, który w październiku zagości w salonach sprzedaży.
W stosunku do poprzednika, nadwozie Cee’da hatchback uległo wydłużeniu o 25 mm. Pod nadkolami znajdą się aluminiowe felgi w rozmiarach 15 – 17-cali. Pojemność bagażnika pięciodrzwiowego hatchbacka to 340/1300 litrów.
Pojazd zawieszono na kolumnach MacPhersona z przodu i niezależnym zestawie multi-link z tyłu. Układ hamulcowy został wyposażony w wentylowane tarcze 280 mm z przodu i 262mm niewentylowane tarcze na tylnej osi. Średnica zawracania to 10,34 metra.
Gama jednostek napędowych zawiera trzy motory benzynowe: 1.4 „Gamma” 90 KM, 1.6 „Gamma” o mocy 115 lub 128 KM i 2.0 „Beta” generująca moc 143 KM. Do przeniesienia napędu posłużą pięciobiegowe manualne lub czteroprzełożeniowe „automaty”
Miłośnicy Diesli będą mogli wybrać spośród dwóch silników: 1.6 CRDI „U2″ o mocy 90 lub 115 KM oraz 2.0 CRDI „D” produkujący 140 KM mocy. Napęd na przednie koła, przekazywany jest za pośrednictwem sześciostopniowych manualnych, bądź opcjonalnych 4-biegowych automatycznych skrzyń.
Źródło: WorldCarFans, AutoBlog