infiniti ex37 gt 37v6 320km 17glowneSzybki sportowy samochód, ale z przestronnym wnętrzem opakowanym w bardzo ładną stylistykę zewnętrzną auta. To jeszcze rzadko spotykane cechy aut na naszych drogach, choć to na pewno się zmieni, bo takie wymogi spełnia luksusowy crossover z pod znaku Infiniti, a dokładnie model EX 37 GT.

Od 20 lat na rynku
Za oceanem, marka Infiniti za oceanem dostępna jest od ponad 20 lat. Pierwszym luksusowym modelem, debiutującym w 1989 roku był Q45. Rok temu, w październiku 2008 roku, Nissan Motor Co. wprowadził tę markę do Polski. Od początku sprzedaży polski klient ma do wyboru trzy modele: G, EX i FX.

Przyciąga spojrzenia
Stylistyka zewnętrzna prezentowanego modelu EX, jest dynamiczna i sportowa. Z przodu spoglądają na nas sporych rozmiarów lampy o nietypowym kształcie, które łączy chromowana atrapa silnika z wielkim logiem marki Infiniti. Z boku mimo charakteru crossovera auto przypomina sportowe coupe o dynamicznej linii, które osadzono na osiemnastocalowych alufelgach. Tył to przede wszystkim mocno pochylona szyba tylna, diodowe lampy oraz dwie chromowane rury wydechowe o owalnym kształcie. Całość nadwozia, przyciąga wzrok wieku użytkowników dróg.

Ocena stylistyki: 5

Luksusowy, ale tylko dla dwójki
Wnętrze prezentowanego Infiniti opływa luksusem i komfortem. Z przodu miejsca na nogi i nad głowami jest dużo i każdy znajdzie dla siebie odpowiednią pozycję do podróżowania. Trochę gorzej sytuacja wygląda z tyłu, gdzie może zbraknąć miejsca na nogi dla wyższych osób, więc tylną kanapę polecam dla dzieci. Przednie jak i tylne miejsca są bardzo komfortowe i zapewniają wygodne podróżowanie, niezależnie od dystansu jaki mamy do pokonania. Bagażnik do największych nie należy i do dyspozycji mamy równe 340 litrów całkowicie płaskiej przestrzeni bagażowej o niskim progu załadunkowym.
Spoglądając na deskę rozdzielczą, mamy stuprocentową pewność obcowania z autem, z wyższej półki. Konsola środkowa pokryta jest ciemnym drewnem, ale najbardziej charakterystycznym jej elementem, jest stylowy zegarek z logiem, który otoczono przyciskami od radia. Wyżej zostało umieszczone centrum dowodzenia nawigacją i choć mamy sporą ilość przycisków, wszystko jest łatwe oraz intuicyjne w obsłudze. Zegary są czytelne i przejrzyste niezależnie od pory dnia, są podświetlone w tonacji biało-czerwono-niebieskiej i nie męczą oczu, nawet w trakcie dłuższej jazdy nocnej.
Materiały oraz plastiki które wykorzystano w prezentowanym aucie są najwyższej jakości. Skórzana tapicerka jest bardzo dobrej jakości, a w dodatku miła w dotyku, podobnie jest z plastikami, dobrze spasowanymi i miękkimi w dotyku. Po prostu wszystko jest, tak jak powinno być w autach klasy luksusowej.

Ocena wnętrza: 4+

Sportowe osiągi
Pod maską crossovera marki Infiniti znajduje się bardzo mocny, benzynowy silnik w układzie V6 o mocy aż 320 KM. Moc ta uzyskiwana jest z pojemności 3,7 litrów, a to zapewnia sportowe osiągi, od samego startu. Pierwsze 100 km/h osiągamy już po 6,4 sekundach i maksymalnie możemy rozpędzić ważące prawie 1900 kilogramów auto do 240 km/h, a przy tym silnik wydaje z siebie przepiękne brzmienie, rasowego sportowca. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatyczno-sekwencyjnej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach i dwóch trybach pracy D i S. W standardowym trybie przełożenia są bardzo dobrze dobrane i zmiana biegów następuje niemalże niezauważalnie. Ustawiając lewarek w tryb sportowy S, zmiana biegów jest maksymalnie wydłużona, ale także praktycznie niewyczuwalna dla kierowcy i pasażerów. Elastyczność, dzięki dobrej skrzyni biegów i potężnemu momentowi obrotowemu, który wynosi 360Nm jest bardzo dobra i wielu wybrednych zaskoczy bo podczas przyśpieszania wszyscy są wciskani w swoje miejsca.
Zawieszenie ma charakter bardziej sportowy niż typowy przedstawiciel crossovera. Jest zestrojone twardo, ale dzięki temu auto niezależnie od prędkości trzyma się bardzo dobrze drogi i trudno jest je wyprowadzić z równowagi. Jedyną wadą, jeśli można to w ogóle nazwać wadą, jest układ kierowniczy reagujący czasem z opóźnieniem. Zdarza się to tylko podczas gwałtownych i szybkich manewrów. W pozostałych sytuacjach działa idealnie.
Przyszła pora, aby bliżej przyjrzeć się kosztom podróżowania. W mieście spalanie osiąga nawet 16,5 litrów benzyny bezołowiowej, jednak na trasie zużycie spada poniżej 10 litrów. Podczas trwania całego testu średnie spalanie jakie uzyskałem było równe 11,8 litrów na każde sto kilometrów. Takie zużycie pozwala przejechać na 80-cio litrowym baku, około 700 kilometrów bez zajeżdżania pod dystrybutor paliwowy.

Ocena silnika: 5-

Gadżety
W ostatnich latach, nowoczesne auta naszpikowane są elektronicznymi gadżetami. Nie inaczej jest w przypadku prezentowanego dziś Infiniti EX 37. Auto zostało wyposażone w cztery kamery wspomagające parkowanie, umieszczone z przodu, z tyłu i w bocznych lusterkach. Kolejnym udoskonaleniem jest inteligentny tempomat, który po ustawieniu prędkości potrafi utrzymywać ustaloną odległość między poprzedzającym go autem i w razie potrzeby zahamować lub przyśpieszyć, jest to przydatne podczas dłuższej jazdy autostradowej.

Rozsądna cena
Infiniti EX 37 jest bardzo ciekawą propozycją dla osób lubiących indywidualizm i nie przeszkadzają im ciągłe spojrzenia innych osób, zastanawiających się nad nazwą marki auta którym podróżujemy. Za ponad 230 tysięcy złotych stajemy się właścicielami luksusowego i bogato wyposażonego crossovera o bardzo ciekawej stylistyce nadwozia, a w dodatku posiadającego pod maską mocną jednostkę benzynową V6, która w razie potrzeby zaspokoi sportowe ambicje kierowcy.

Ocena końcowa: 5-

Plusy
+ Osiągi
+ Cena
+ Bogate wyposażenie
+ Skrzynia biegów
+ Elektroniczne gadżety
+ Pomysłowy wieszak z tyłu

Minusy
– Skromny bagażnik

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 3696 ccm benzynowy V6
Moc: 320 KM przy 7000 obr./min
Moment obr.: 360 Nm przy 5200 obr./min
Skrzynia biegów: 7 biegowa automatyczno-sekwencyjna
Napęd: 4×4
0-100km/h: 6,4 sek.
Vmaks: 240 km/h
Zużycie paliwa: 15,9/8,5/11,2 [16,5/9,1/11,8 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 80 litrów
Teoretyczny zasięg: 677 kilometrów
Wymiary: 4640/1800/1580 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1876 kg
Ładowność: 474 kg
Pojemność bagażnika: 340/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja GT

dodatkowe wyposażenie: lakier metalik (+ 3 530 zł), Connectiviti+system (system nawigacji HDD z dyskiem o pojemności 30GB z tunerem RDS-TMC (Traffic Message Channel), przewodnikami Michelin i bazą danych użytecznych miejsc 3D; wyświetlacz centralny z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości i wielofunkcyjnym sterownikiem Infiniti (Infiniti Controller); odtwarzacz płyt CD/DVD, obsługujący formaty MP3, WMA, DivX z Infiniti Music Box o pojemności 10GB, wspomagany bazą danych Gracenote; system nawigacji satelitarnej sterowany głosem; kamera cofania) (+ 9 000 zł), inteligentny tempomat ICC (Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, inteligentny system wspomagania hamowania IBA (Intelligent Brake Assist) (+ 3 950 zł), listwy wykończeniowe wnętrza w kolorze drewna klonowego (+ 1 250 zł), panoramiczna kamera 360 stopni ułatwiająca parkowanie AVM (Around View Monitor); tylko z Pakietem Multimediów (+ 3 950 zł), system nagłośnieniowy Bose Premium Sound System z 11 głośnikami (+ 3 000 zł).

Cena: 214 000 zł [wersja GT] 238 680 zł [wersja testowana]

Źródło: Artykuł powstał we współpracy z Arturem Ławnikiem (dziennikarz MotoFilm/Autotesty)

4 komentarze
  1. Infiniti coraz bardziej mnie do siebie przekonuje:) To jest przykład tej marki, która ma swój niepowtarzalny styl. Kocham te samochody!

  2. Jeśli samochód może być podobny do zwierzęcia, to EX przypomina mi hienę. Wielki “pysk” i “wytrzeszcz” oczu. Do tego nieproporcjonalne cielsko.
    Zapewne jeździ świetnie, ale wygląda strasznie.

Komentowanie zostało wyłączone.