6868888 glowneGodziny, dni, miesiące żmudnego wyczekiwania ogłaszam za zakończone. Dziś rozpoczynają się 63 Międzynarodowe Targi we Frankfurcie (media). Na pierwszy ogień idzie Audi R8 w wersji Spyder.

W stosunku do wersji przedpremierowej, zmieniło się niewiele. Minimalnie zmieniono wygląd dwóch karbonowych łuków, za przednimi fotelami. Poza tym mamy do czynienia z chromowanym grillem z czarnymi akcentami, w postaci potężnych wlotów powietrza, umieszczonych w zderzaku. Dostępny w dwóch kolorach, materiałowy dach waży jedynie 30 kg. Działający do prędkości 50 km/h, elektryczny mechanizm, w ciągu 19 sekund przeistacza stylowe R8 w spidera.

Po zajęciu miejsca w fotelach pokrytych skórą Nappa i zawierających specjalny pigment chłodzący, utrzymujący temperaturę w okolicach 20 stopni, do naszych uszu dotrą dźwięki płynące z zestawu audio firmy Bang&Olufsen. Poza tym kierowca ma do dyspozycji trójramienną spłaszczoną u dołu wielofunkcyjną kierownicę, zestaw aluminiowych nakładek na pedały i udoskonalony system nawigacji satelitarnej.

Źródło napędu stanowi dziesięciocylindrowa jednostka FSI w układzie V o pojemności 5.2 litra. Silnik generuje moc 525 KM przy 8000 obr./min (odcięcie przy 8700 obr./min), co daje 100,9 KM/litr pojemności. Każdy koń mechaniczny wprawia w ruch tylko 3,3 kg pojazdu. Maksymalny moment obrotowy to 530 Nm dostępny przy 6500 obr./min. Przyspieszenie do 100 km/h ze startu zatrzymanego trwa 4,1s, a do 200 km/h 12,7 sekundy. Prędkość maksymalna w tym modelu wynosi 313 km/h. Napęd przekazywany jest stale na cztery koła (Quattro), za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej lub opcjonalnej automatycznej skrzyni R Tronic. Według producenta średnie zużycie paliwa to 14,9 litra, dla skrzyni manualnej i 13,9 litra na 100 km dla automatu. Waga gotowego do drogi samochodu to 1720 kg.

Audi R8 Spyder trafi do niemieckich odbiorców na początku 2010 roku. Podstawowa cena to 156,400€.

Wideo 1:

Wideo 2:

Frankfurt 2009: Audi R8 5.2 V10 FSI pokryte chromem

Źródło: WorldCarFans, Carscoop, AutoBlog, ZerCustoms