Fani „kompaktowego diabła” mogą być zadowoleni. Golf R ostatecznie pojawił się na stoisku Volkswagena, dumnie prezentując silnik o mocy 272 KM.
Oprócz tego wersja R została zaopatrzona w powiększone przednie wloty powietrza i ledowe światła do jazdy dziennej, zintegrowane ze zderzakiem. Pod nadkola wpasowano nowe 18-calowe felgi „Talladega” z oponami o rozmiarze 225/40. Opcję stanowią dziewiętnastocalowe obręcze z ogumieniem o rozmiarze 235/35. Boczne lusterka zostały pokryte czarnym połyskującym lakierem. Patrząc z tyłu na nowego Golfa, nie można nie dostrzec dyfuzora i centralnie umieszczonych dwóch końcówek układu wydechowego. Poza tym zainstalowano większy spojler dachowy, a klosze lamp zostały przyciemnione. Nie obyło się, także bez dyskretnego oznaczenia, umieszczonego tuż przy prawym biksenonowym reflektorze.
Zawieszenie uległo obniżeniu o 25 mm. Układ hamulcowy zawiera wentylowane tarcze o średnicy 345 mm z przodu i 310 mm z tyłu. Zaciski hamulcowe zostały pomalowane czarnym błyszczącym lakierem. System ESP zawiera nowy program o wiele mówiącej nazwie „Sport”.
Po zajęciu miejsca w fotelach wykończonych szaro-czarną tapicerką „Kyalami”, zwrócimy uwagę na spłaszczoną u dołu trójramienną kierownicę i niebieskie wskazówki pokładowych zegarów. Również i tu napotkamy wiele liter „R”, m.in na zagłówkach, dźwigni zmiany biegów i chromowanych progach drzwiowych.
Źródło napędu stanowi po raz kolejny zmodyfikowana, benzynowa jednostka TSI z serii EA113 o pojemności dwóch litrów. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa, silnik generuje moc 272 KM przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny jest w zakresie 2500-5000 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Według producenta średnie zużycie paliwa to 8,5 litra na 100 km, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla równą 199 g/km.
Napęd przekazywany jest stale na cztery koła (4Motion), za pomocą sześciostopniowej manualnej lub opcjonalnej automatycznej skrzyni biegów DSG.
„Lista kolejkowa” na Volkswagena Golfa R zostanie zapoczątkowana pod koniec roku.
Frankfurt 2009:
Materiały prasowe:
Źródło: WorldCarFans, AutoBlog