7389995Obok R8 Spyder, na stoisku Audi można podziwiać koncepcyjny model e-Tron, bazujący na modelu R8 Coupe. Co ciekawe, do napędu służą cztery silniki elektryczne.

Patrząc na muskularną karoserię, trudno oprzeć się wrażeniu, że samochód wygląda jakby był zrobiony z „jednego kawałka aluminium”. Przód pojazdu jest zdominowany przez trapezoidalny grill, natomiast w narożnikach znalazło się miejsce dla ciekawie zaprojektowanych reflektorów. Ledowe lampy posiadają funkcję rozpoznawania pogody i dostosowywania strumienia świetlnego do panujących na drodze warunków. Ponadto zaawansowana technologia LED, pozwala na zmianę wyglądu wiązki światła w zależności od prędkości. Pod masywne nadkola wpasowano 19-calowe aluminiowe felgi. W tylnej części zwraca uwagę mała szyba i brak tradycyjnego wylotu spalin. Wymiary pojazdu to 4,26 m długości, 1,90 m szerokości i 1,23 metra wysokości. Rozstaw osi to 2,60 metra. Waga pojazdu to około 1600 kg.

Odzyskujący energię układ hamulcowy zawiera cztery ceramiczne tarcze. Zaciski hamulcowe są aktywowane za pomocą kabli („Brake by wire”)

Wnętrze cechuje minimalizm i prostota. Kierowca widzi przed sobą dwa wskaźniki i kolorowy monitor systemu MMI, który można obsługiwać za pomocą przycisków umieszczonych na tunelu napędowym.

Dwa elektryczne silniki zostały zamontowane za tylną osią, kolejne dwie sztuki znajdziemy na przedniej osi. Z motorami zespolono zestaw litowo-jonowych baterii (53 KWh). Maksymalna moc zestawu to 313 KM. Dzięki unikalnej technologii, samochód odznacza się niewyobrażalnym wręcz momentem obrotowym równym 4500 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h. Według producenta średni zasięg w to 248 km. Proces ładowania baterii może odbywać się w „domowych” warunkach. W takim przypadku pełne ładowanie zajmie 6 do 8 godzin. Podłączając samochód do wysokiego napięcia 400V, proces ten ulegnie skróceniu do 2,5 godziny. 70% mocy przekazywane jest na tylne koła. „Skrzynia biegów” zawiera tryb do jazdy w przód, w tył i bieg neutralny.

Wideo:

columns=”4″ link=”file” ids=”223397,223398,223399,223400,223401,223402,223403,223404,223405,223406″]

Frankfurt 2009:

Źródło: AutoBlog, WorldCarFans

3 komentarze
  1. Niestety para poszla w gwizdek.Auto ciekawe ,ale nie umywa sie chocby do Tesli.Tam mamy prawie 2 x wiekszy zasieg ,wieksza maksymalna i od 0 do 100 w 3,7 sekundy,a ma byc jeszcze szybciej.

Komentowanie zostało wyłączone.