Piękniejszy od Panamery – Aston Martin Rapide

01 aston martin rapide live frankfurt glowneNa horyzoncie pojawił się bezpośredni konkurent Panamery. Nie przesądzamy rynkowego sukcesu, jednak na polu stylistyki Rapide, bije Porsche na głowę.

Z przodu zwraca uwagę ogromna dwuczęściowa kratownica. Pod charakterystycznie ukształtowanymi reflektorami, znalazło się miejsce dla bi-ksenonowego oświetlenia i ledowych kierunkowskazów. Wyjątkowe są, także 20-calowe aluminiowe felgi z oponami Bridgestone Potenza o rozmiarze 245/40 z przodu i 295/35 na tylnej osi. Bezbarwne klosze tylnych lamp, zawierają w sobie żarówki LED. Opływowa linia dachu, subtelnie kończy się unoszoną do góry klapą, skrywającą bagażnik o pojemności 301l. Po złożeniu tylnych oparć, przestrzeń wzrasta do 750 litrów. Wymiary pojazdu to: 5 m długości, 2,14 m szerokości i 1,36 metra wysokości. Waga gotowego do drogi pojazdu to 1950 kg.

Zawieszenie obejmuje podwójne niezależne wahacze oraz system Active Damping (ADS) odpowiedzialny za optymalne nastawy amortyzatorów. Układ hamulcowy zaopatrzono w tarcze o średnicy 390 mm z sześcioma tłoczkami z przodu i 360 mm tarcze i cztery tłoczki z tyłu.

Po zajęciu miejsca w skórzanym fotelu, kierowca ujrzy przed sobą zestaw wskaźników, wykorzystujący do działania elektroluminescencyjną technologię (OEL). Poza tym wnętrze wykończono najwyższej jakości drewnem orzechowym z irydowo srebrnymi akcentami. Odpowiednie doznania dźwiękowe, gwarantuje 1000W zestaw audio BeoSound firmy Bang&Olufsen z wejściami USB, iPod, zespolony z nawigacją satelitarną. Z GPS współpracuje, również bezprzewodowa łączność Bluetooth.

Pod pięknie wymodelowaną maską drzemie, centralnie zamontowana jednostka V12 o pojemności sześciu litrów i mocy 477 KM (6000 obr./min). Maksymalny moment obrotowy to 600 Nm przy 5000 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,3 sekundy. Przewidywana prędkość maksymalna wynosi 303 km/h. Do przeniesienia napędu na tylne koła, służy sześciobiegowa skrzynia Touchtronic 2, której łopatki zamocowano przy kierownicy.

Frankfurt 2009:

Materiały prasowe:

Źródło: WorldCarFans, Carscoop, AutoBlog

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*