9008676 glowneBogate społeczeństwa europejskich krajów, zaczynają przesiadać się do samochodów typu coupe-cabrio. Właśnie dla takiej klienteli powstało Volvo C70.

Zrestylizowany model rozpoznamy po nowym koncernowym grillu i powiększonych przednich reflektorach. Trzyczęściowy elektrycznie składany dach, zwieńczono szklaną szybą, zamiast podatnym na zarysowania plastikiem.

Wnętrze oferuje pasażerom specjalną, miękką tapicerkę foteli i konsolę centralną wyłożoną gładkim tworzywem. Ponadto, tarcze zegarów pokładowych zostały zaprojektowane, wyłącznie na potrzeby C70.

Gama jednostek napędowych obejmuje trzy benzynowce i dwa Diesle:

– silnik o pojemności 2.4 litra generuje moc 140 KM i 220 Nm, zużywając przy tym średnio 8,9 litra na 100 km i emitując 212 g/km CO2.

– mocniejsza odmiana z tej samej pojemności uzyskuje 170 KM i 230 Nm momentu obrotowego. Średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach dziewięciu litrów na 100 km. Emisja dwutlenku węgla to 215 g/km.

– Najmocniejszy silnik benzynowy 2.5 T5 dysponuje mocą 230 KM i 320 Nm. Według producenta średnie zużycie wynosi 8,9 l/100 km.

Zwolennicy motorów o zapłonie samoczynnym mogą zamówić C70 z:

– dwulitrowym agregatem o mocy 136 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Średnie zużycie oleju napędowego to sześć litrów na 100 km. Emisja CO2 to 158 g/km.

– Mocniejszy napęd D5 z 2.4 litra pojemności uzyskuje moc 180 KM i 400 Nm, spalając przy tym 6,6 l/100 km i emitując 174 g/km dwutlenku węgla.

Źródło: WorldCarFans, Carscoop, AutoBlog