01 e63 wagon live glowneStoisko Mercedesa obrodziło w tym roku, odmianami kombi Klasy E. Szeroka gama pojazdów zawiera podstawowe wersje jak i ekstremalną edycję E63 AMG.

Bez względu na model jaki wybierzemy, E Wagon odznacza się bagażnikiem liczącym 695/1950 litrów. Dzięki wielu udogodnieniom takim jak samopoziomujące tylne zawieszenie, automatycznie otwierana klapa Easy-Pack, podwójna podłoga oraz system siatek i haczyków, załadunek bagaży będzie zawsze dziecinną igraszką.

Lista jednostek napędowych w momencie debiutu będzie obejmowała dwa benzynowe motory i trzy Diesle:

– E350 CGI zaopatrzony jest w 3.5 litrowy silnik V6 o mocy 292 KM, średnie spalanie to 8,9 litra na 100 km, emisja dwutlenku węgla wynosi 208 g/km. Podstawowa cena to 55,156€

– E500 wyposażony jest w jednostkę V8 o pojemności 5.5 litra i mocy 388 KM, średnie zużycie paliwa to 11,2 litra na 100 km, emisja CO2 wynosi 260 g/km. Podstawowa cena to 70,150€

Zwolennicy wysokoprężnych agregatów będą mieli do wyboru:

– E220 CDI na pokładzie którego znajdziemy czterocylindrowy motor o pojemności 2.1 litra i mocy 170 KM, według producenta średnie zużycie oleju napędowego to 5,8 litra na 100 km i 150 g/km emisji dwutlenku węgla. Podstawowa cena to 44,803€

– E250 CDI to zmodyfikowana jednostka o pojemności 2.1 litra, generująca moc 204 KM, co ciekawe zużycie i emisja CO2 są tożsame z mniejszą odmianą. Cennik tej wersji zaczyna się kwotą 47,719€.

– E350 CDI odznacza się sześciocylindrowym silnikiem w układzie V o pojemności trzech litrów i mocy 231 KM. Średnie zużycie oleju napędowego wynosi 7,3 litra, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla równą 192 g/km. Za tą wersję trzeba zapłacić 54,204€.

W zależności od wersji, napęd przekazywany jest na tylne lub cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej lub 7-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Mercedes E Wagon wjedzie do europejskich salonów w listopadzie.

Wideo:

Mercedes E Wagon E63 AMG

Edycja E63 AMG wyróżnia się delikatnie zmodyfikowanym przodem z nowym zderzakiem, w którym dominują powiększone wloty powietrza i zintegrowane ledowe światła do jazdy dziennej. Pod nadkolami mogą się znaleźć opcjonalne kute 19-calowe aluminiowe felgi AMG z oponami o rozmiarze 255/35 z przodu i 285/30 na tylnej osi. Z tyłu dostrzec można dyfuzor i cztery końcówki układu wydechowego. Całości dopełnia poszerzona o 17 mm tylna część nadwozia, zawierająca samoblokujący w czterdziestu procentach dyferencjał.

Układ hamulcowy może obejmować ceramiczne tarcze z czerwonymi zaciskami.

Po zajęciu miejsca w skórzanych fotelach, zwrócimy uwagę na czteroramienną kierownicę, zespoloną z aluminiowymi łopatkami zmiany biegów. Nie obyło się, także bez karbonowych dodatków i innych gadżetów wprost od AMG.

Do napędu służy jednostka V8 o pojemności 6.2 litra i mocy 525 KM przy 6800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 630 Nm osiągany jest przy 6200 obr./min. Przyspieszenie do 100 km/h ze startu zatrzymanego trwa 4,6 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa to 12,8 litra na 100 km. Napęd na tylne koła, dostarczany jest poprzez siedmiobiegową automatyczną skrzynię MCT Speedshift.

Sprzedaż Mercedesa E Wagon E63 AMG rozpocznie się w lutym 2010 roku. Cennik otwiera kwota 108,409€.

Wideo:

Źródło: WorldCarFans, AutoBlog

1 komentarz
  1. Właśnie takiego E63 AMG w wersji kombi oczekiwałem. Dyskretnego a jednocześnie muskularnego. Do tego znany już z sedana, silnik i skrzynia biegów. Stwierdzę nawet, że Wagon prezentuje się lepiej niż obecna generacja RS6 Avant.

Komentowanie zostało wyłączone.