hyundai ix35 1 glowneHyundai opublikował oficjalne dane, dotyczące następcy Tucsona, modelu ix35. Produkowany w słowackiej Żylinie, pojazd trafi na europejskie rynki w połowie 2010 roku.

Zgodnie ze szpiegowskimi zdjęciami, mierzący 4,41 m długości, 1,82 m szerokości i 1,66 metra wysokości pojazd, odznacza się ciekawie narysowanym przodem z podwójnym wlotem powietrza i skośnymi reflektorami. 16-calowe aluminiowe felgi obuto w opony o niskim oporze toczenia.

Przednie zawieszenie oparto na kolumnach McPhersona, natomiast z tyłu zastosowano zawieszenie multi-link.

Wnętrze reprezentuje typowo europejską konstrukcję. Mamy więc do czynienia z dobrze rozplanowaną i nieprzeładowaną przyciskami deskę rozdzielczą. 3,5-calowy kolorowy monitor LCD, przekazuje informacje z tylnej kamery cofania. Poza tym do dyspozycji kierowcy pozostaje wielofunkcyjna kierownica oraz lewarek sześciobiegowej manualnej skrzyni.

Gamę jednostek napędowych, będzie stanowił czterocylindrowy benzynowy motor o pojemności 2.0. Silnik generuje moc 166 KM oraz moment obrotowy równy 197 Nm. Emisja dwutlenku węgla to 178 g/km. Zwolennicy Diesli będą mieli do wyboru dwulitrowy agregat w dwóch wariantach mocy: 136 KM i 313 Nm lub 184 KM i 392 Nm. Według producenta emisja CO2 wynosi 165 g/km (2WD) i 158 g/km (4WD). Napęd przekazywany jest na przednie lub cztery koła, za pośrednictwem 6-przełożeniowej manualnej lub opcjonalnej sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Z początkiem listopada 2010, do oferty dołączy benzynowy motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa GDI o pojemności 1.6 litra. Jednostka będzie produkowała moc 140 KM oraz moment obrotowy równy 167 Nm. Emisja dwutlenku węgla to 158 g/km.

W tym czasie zadebiutuje również turbodoładowany wysokoprężny silnik 1.7 wyposażony w system start/stop ISG i mocy 115 KM. Maksymalny moment obrotowy ma wynosić 255 Nm, emitując przy tym 149 g/km CO2.

Źródło: Carscoop