1293435 glowneWracając lotem błyskawicy na europejski grunt, zostajemy w azjatyckich klimatach, bo oto na stoisku Hyundaia odsłonięto kompaktowy model ix35.

Stylistyka ix35 nie przypomina już siermiężnych koreańskich SUVów, jakimi karmieni byliśmy do tej pory. Jedyną kontrowersję może wzbudzić przód auta z nieciekawie wyglądającym grillem. Samochód może być wyposażony w panoramiczny szklany dach z filtrem UV. Pod nadkolami znalazło się miejsce dla opcjonalnych 18-calowych aluminiowych felg z oponami o rozmiarze 225/55. Tylna część nadwozia charakteryzuje się zachodzącymi na boki lampami, masywną klapą z małą szybą i spojlerem dachowym. Wymiary pojazdu to: 4,41 m długości, 1,82 m szerokości i 1,66 m wysokości, a rozstaw osi to 2,64 metra.

Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach MacPhersona, natomiast z tyłu zamontowano niezależny zestaw multi-link.

Według zapewnień producenta, wnętrze zaoferuje pasażerom niespotykaną dotąd w pojazdach tego typu przestrzeń i komfort jazdy oferowany przez samochody wyższych klas. Ponadto na pokładzie znajdziemy 3,5-calowy kolorowy monitor LCD, przekazujący informacje z zestawu audio zawierającego wejścia USB i AUX.

Pod maską znajdziemy benzynową jednostkę z bezpośrednim wtryskiem paliwa GDI o pojemności 1.6 litra. Silnik generuje moc 140 KM i 167 Nm momentu obrotowego. Emisja dwutlenku węgla to 158 (2WD) lub 165 (4WD) g/km. Mocniejsza odmiana będzie dysponowała motorem 2.0 Theta II o mocy 163 KM i 197 Nm momentu obrotowego. Emisja dwutlenku węgla w tym przypadku to 178 g/km.

Zwolennicy Diesli również będą mogli wybrać spośród dwóch napędów. 1.7 U-II o mocy 115 KM i 255 Nm oraz 2.0 z rodziny R, dysponujący mocą 184 KM i momentem obrotowym równym 392 Nm.

Napęd przekazywany będzie na przednie lub cztery koła, za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej lub opcjonalnej 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Shiftronic.

Sprzedaż Hyundaia ix35 rozpocznie się na europejskich rynkach w pierwszym kwartale 2010 roku.

Źródło: WorldCarFans, AutoBlog