2885670 glowneSektor koreańskiej Kii zdominowany został przez kompaktowy model Venga, który właśnie we Frankfurcie miał swoją europejską premierę.

Dzięki przesuwanym fotelom drugiego rzędu, pojemność bagażnika wynosi od 440/570 do 1253 litrów. Dostępny w trzech poziomach wyposażenia LX, EX i TX pojazd, zaopatrzony będzie w aluminiowe felgi w rozmiarach 15 – 17-cali.

Vengę będzie można skonfigurować w połączeniu z dwoma benzynowcami lub czterema Dieslami.

– Podstawowy „benzyniak” o pojemności 1.4 litra, generuje moc 90 KM i 137 Nm momentu obrotowego przy 4000 obr./min. Napęd na przednie koła przenoszony jest za pośrednictwem pięciostopniowej manualnej skrzyni

– Silnik 1.6 dysponuje mocą 125 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą pięciostopniowej manualnej lub czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

Zwolennicy wysokoprężnych agregatów, będą mogli wybrać spośród:

– Motoru CRDI o pojemności 1.4 litra, mocy 75 KM i 220 Nm momentu obrotowego.

– Mocniejsza odmiana z tej samej pojemności uzyskuje 90 KM i 220 Nm. Średnie zużycie oleju napędowego to 4,7 l/100 km. Emisja CO2 to 124 g/km.

– Znana z innych modeli jednostka 1.6 CRDI w zależności od norm krajowych, będzie oferowała moc 115 lub 128 KM. Maksymalny moment obrotowy równy 260 Nm dostępny w zakresie 1900-2750 obr./min. Producent obiecuje, że średnie zużycie nie przekroczy 4,9 litra na 100 km i 129 g/km dwutlenku węgla.

Oprócz najsłabszej wersji 1.4 CRDI, wszystkie Diesle zespolone są z 6-biegową manualną skrzynią.

Kia Venga trafi do europejskich salonów pod koniec roku. Gwarancja przewiduje siedmioletni okres ochronny na układ napędowy i pięcioletni na cały samochód lub 150,000 km przebiegu.

Wideo:

columns=”4″ link=”file” ids=”221993,221994,221995,221996,221997,221998,221999,222000,222001,222002,222003,222004,222005,222006,222007″]

Źródło: WorldCarFans, Carscoop, AutoBlog

1 komentarz

Komentowanie zostało wyłączone.