1069453 glowneZ debiutem Astry IV Opel wiąże wielkie nadzieje. To właśnie kompaktowy model ma poprawić kondycję finansową koncernu, należącego do Sbierbanku i Magny.

Dzięki ciekawie zaprojektowanemu przodowi i wznoszącej się ku górze linii bocznych szyb, mamy do czynienia z dynamiczną ale nieprzesadnie agresywną stylistyką. Całość przypomina większą Insignię, czego z pewnością nie należy odbierać jako zarzut.

Opcjonalne przednie biksenonowe reflektory, mogą zawierać ulepszony system doświetlający zakręty AFL+. Przednie zawieszenie oparto na kolumnach MacPhersona, natomiast z tyłu zamontowano zestaw Watts-link, który może być wspomagany przez układ FlexRide.

W zależności od grubości portfela, wnętrze może być zaopatrzone w różnego rodzaju odtwarzacze CD z MP3, nawigacje satelitarne oraz przednią kamerę Opel Eye rozpoznającą znaki drogowe i ostrzegającą przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

Szeroka lista jednostek napędowych obejmuje cztery benzynowce i tyle samo Diesli.

Opel Astra IV pojawi się w salonach sprzedaży tej jesieni. Podstawowy model będzie kosztował 15,900€.

Źródło: WorldCarFans, AutoBlog