barichelloStart do wyścigu przebiegł płynnie bez kraks na pierwszym zakręcie. Jedną pozycję stracił na stracie drugi w klasyfikacjach Adrian Sutil. Niewątpliwie największym pechowcem pierwszego kółka został Mark Webber, który wypadł poza trasę i nie powrócił na tor. Robert Kubica awansował o cztery pozycję na 9 miejsce i tracił 10 sekund do lidera.

Jako pierwszy do pit stopów zawitał Nico Rosberg. Widocznie ucierpiał w wyniku jakiejś małej kolizji tuż po starcie. Po wyjeździe na tor spadł na ostatnie miejsce.

Hamilton, który wystartował z polo position utrzymał prowadzenie oddalając się od rywali swoim lekkim samochodem zaliczając pierwsze najszybsze kółko w wyścigu 1:25.219 na 7 okrążeniu. Jego przewaga nad drugim Raikkonene wynosiła 4 sekundy oraz 5 nad Sutilem.

Robert Kubica na polecenie stewardów musiał zjechać do boksów na 10 okrążeniu po nowy nos, który został uszkodzony przez Webbera. Strata zjazdu w pełni zatankowanym bolidem była ogromna i po wyjeździe z boksów znalazł się 18 pozycji.

Na torze powracający Vitantonio Liuzzi dzielnie walczył o utrzymanie 6 pozycji z Fernando Alonso.
Na 13 kółku Hamilton przekazał przez radio do swojego inżyniera, iż ma problemy z podsterownością samochodu. I w serwisie mechanicy będą musieli na to zareagować drobnymi regulacjami.

Lewis Hamilton zjechał na swoje pierwsze tankowanie na 15 kółku. Dostał twardy komplet opon, oraz miał małe poprawki ustawienia przedniego skrzydła. Na tor wyjechał na piątej pozycji tuż za Jensonem Buttonem.
16 kółko okazało się pechowe dla Roberta Kubicy. Nasz rodak zjechał do boksu i już z niego nie wyjechał. Czarna seria trwa. Przypomnijmy, że to był ostatni silnik jaki mógł wykorzystać w tym sezonie. Każdy kolejny to strata na starcie o 10 pozycji. (jak się później okazało defekt na szczęście dotyczył skrzyni biegów)

Wice lider Adrian Sutil zjechał do boksu na 18 kółku. Założono mu twarde opony. Postój trwał 7.3 sekundy co pozwoliło mu na powrócenie na tor tuż przed Kovalainenem (pozycja nr. 6).

Czas na zjazd do boksu przyszedł też dla lidera Kimiego Raikkonena. Zawodnik Ferrari zjechał na 19 kółku do alei serwisowej, gdzie spędził u swoich mechaników 7.2 sekundy, a na tor powrócił na miękkiej mieszance plasując się na piątej pozycji. Tuż przed Sutilem.

Kolejnym pechowcem wyścigu jest Alguersuari, który podobnie jak Kubica również został wepchany do garażu przez swoich mechaników.

Po 22 okrążeniach na czele stawki znajdowali się dwaj kierowcy BrawnGP. Barrichello przed Buttonem. Tuż za nimi pędził Hamilton, który w odróżnieniu czołowej dwójki był już u swoich mechaników.

Powracający do F1 Vitantonio Liuzzi, który zaliczył doskonałe czasy podczas treningów oraz kwalifikacji nie zaliczy samego wyścigu do najbardziej udanych. Na 23 kółku jego bolid Force India odmówił posłuszeństwa i kierowca był zmuszony do zjechania z toru.

Na 27 kółku w boksie po raz pierwszy zobaczyliśmy Fernando Alonso. Od swoich mechaników dostał twarde opony. Postój trwał 9.9 sekundy i już najprawdopodobniej do mety nie zobaczymy go w pit stopie do końca wyścigu. Na tym samym okrążeniu najlepszy czas jednego okrążenia wyścigu ustanowił Rubens Barichello, który jako pierwszy zszedł poniżej 1:25 – 1:24.999.

Następnie okrążenie po okrążeniu zjechali dotychczasowi liderzy wyścigu. Na 28 okrążeniu zjechał Button natomiast na kolejnym Barichello. Obaj po swoich postojach wyjechali w tej samej kolejności jaką zajmowali przed zjazdem do boksów.

Po zjeździe na 34 okrążeniu na swój drugi pit stop Lewis Hamilton nie dał rady wyjechać przed zawodnikami BrawnGP. Taktyka na dwa tankowania nie okazała się mnij skuteczna od taktyki na jedno zastosowanej przez zespół, w którym ścigają się Barichello oraz Button.

Na tym samym kółku (38) do boksów zjechali równocześnie jadący jeden za drugim Raikkonen i Sutil. Obaj mieli drobne problemy w boksach. Najpierw Sutil potrącił mechanika, a sekundę później kłopoty z ruszeniem miał Raikkonen. Niemniej jednak na tor powrócili w tej samej kolejności zajmując odpowiednio 4 i 5 miejsce na torze.

Do końca 12 okrążeń. Lewis Hamilton bardzo mocno ciśnie i zbliżył się już na tylko 1.8 sekundy do drugiego Buttona.

Arcy ciekawa była również walka Raikkonena zajmującego 4 pozycję oraz Asriana Sutila. Zawodnik Force India był tuż za czerwonym bolidem Ferrari. Tych dwóch kierowców dzieli już tylko 0.5 sekundy.
Na czele kolejność pozostawała w dalszym ciągu bez zmian. Po 47 okrążeniach przewaga Barichello nad Buttonem wynosiła 4 sekundy.

Na dalszych pozycjach zawodnicy Toyoty ścigali się między sobą w wyniku czego na 49 kółku Trulli wypadł na chwilę z trasy i stracił sporo na dystansie.

Niesamowitą końcówkę zapewnił nam Lewis Hamilton, który za wszelką cenę chcący wyprzedzić Buttona przeszarżował i na ostatnim kółku rozbił swój bolid o ścianę. Kierowcy nic się nie stało. Niemniej jednak zespół może czuć się rozczarowany. Z tatą Lewisa na czele.

Na tym incydencie skorzystał przede wszystkim Raikkonen, który wskoczył na najniższe miejsce na podium tuż przez zwycięzcą wyścigu Rubensem Barrichello oraz kolegą z zespołu BrawnGP Buttonem.

Po raz kolejny bardzo dobrze zaprezentował się zespół Force India. W ostatnim wyścigu Fisichella zajął doskonałe 4 miejsce, a tym razem Adrianowi Sutilowi do podium zabrakło jedynie 0.4 sekundy.

Wyniki:

Pos  Kierowca        Team                      Czas
 1.  Barrichello   Brawn-Mercedes        (B)  1h16:21.706
 2.  Button        Brawn-Mercedes        (B)  +     2.866
 3.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +    30.664
 4.  Sutil         Force India-Mercedes  (B)  +    31.131
 5.  Alonso        Renault               (B)  +    59.182
 6.  Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)  +  1:00.693
 7.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +  1:22.412
 8.  Vettel        Red Bull-Renault      (B)  +  1:25.427
 9.  Fisichella    Ferrari               (B)  +  1:26.856
10.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  +  2:00.000
11.  Glock         Toyota                (B)  +  2:43.925
12.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  +    1 okrążenie
13.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari    (B)  +    1 okrążenie
14.  Trulli        Toyota                (B)  +    1 okrążenie
15.  Grosjean      Renault               (B)  +    1 okrążenie
16.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +    2 okrążenia

Źródło: WrumWrum.pl