9391121Przypadkowo lub nie światło dzienne ujrzała galeria zdjęć nowego modelu Saaba 9-5. Oficjalny debiut nastąpi podczas wrześniowych targów we Frankfurcie.

Bazujący na płycie podłogowej Epsilon II pojazd, odznacza się ciekawą, acz kontrowersyjną stylistyką. Długa maska oraz krótki tył nadają mu niepowtarzalny charakter. Interesująco wyglądają również czarne słupki A i masywne słupki C. Z tyłu dostrzec można przyciemnione klosze LED-owych lamp. Pojemność bagażnika wynosi 513 litrów.

Wnętrze przypomina to znane z Opla Insignii. Nie zrezygnowano jednak z oryginalnych kratek wylotów powietrza. Przycisk uruchamiania silnika, znajduje się tradycyjnie na środkowym tunelu. W wyposażeniu znajdzie się także zestaw audio firmy Harman Kardon i 8-calowy ekran nawigacji satelitarnej firmy Panasonic.

Gamę jednostek napędowych będą stanowiły trzy turbodoładowane benzynowe silniki: 1.6 o mocy 160 KM, 2.0 210 KM i 2.8 V6 generujący 300 KM. Zwolennicy Diesli będą musieli zadowolić się dwulitrowym motorem o dwóch odmianach mocy: 160 i 190 KM.

Pierwsze egzemplarze trafią do europejskich klientów w kwietniu 2010 roku. Podstawowa cena będzie oscylowała w granicach 35,000€.

Źródło: WorldCarFans

6 komentarzy
  1. Poza kierownicą podobieństwa do insigni nie ma, niech mi ktoś pokaże jeszcze jeden wspólny albo podobny element wnetrza. Saab to saab, jedyny i nie powtarzalny, w saabach zawsze konsola centralna była połączona z zegarami i nawiewami, stanowiła takie centrum dowodzenia kierowcy,a w insigni konsola jest po środku, oddzielona i polączona z tunelem. Ja tam podobieństw nie widze

  2. “Wnętrze przypomina to znane z Opla Insignii. Nie zrezygnowano jednak z oryginalnych kratek wylotów powietrza.”

    Mi też trochę przypomina – głównie kierownica i część po stronie pasażera:)

  3. http://www.netcarshow.com/opel/2010-insignia_opc/1600×1200/wallpaper_09.htm

    Zdjęcie wnętrza Insignii, akurat OPC:
    – Kształt zespolonego przełącznika świateł,
    – Zamykany schowek z lewej strony, pod zespolonym przełącznikiem, 😀
    – Wygląd kierownicy,
    – Dźwignia zmiany biegów umiejscowiona lekko pod kątem

    Zgadzam się Jaca, kiedyś Saaby były wyjątkowe. Do teraz “wzdycham” na widok zadbanej 9000. W ogóle kiedyś auta były piękniejsze… 🙂

    Pozdrawiam

  4. Dla mnie Saaby to teraz Ople w przebraniu, ale i tak są znacznie ładniejsze niż one. Ten nie do końca mi się podoba, ale poprzednia generacja była fajna. A tak w ogóle to zgadzam się, że stare Saaby są niesamowite.

  5. Zawsze chciałem mieć Saaba, mieć auto inne niz wszyscy, a Saaby własnie takie są. W charakterystycznym i niepozornym nadwoziu kryją sie mozne silniki turbo i skórzane wykończenia. Moze kiedyś kupie sobie takie autko, odkąd zainteresowałem sie ta marką marzę o Saabie 9-3 Viggen

Komentowanie zostało wyłączone.