• Strona Główna
  • Kategorie
    • Nowości
    • Testy samochodów
    • Filmy motoryzacyjne
    • Nowe samochody
    • Wypadki samochodowe
    • Samochody po tuningu
    • Na luzie
    • Zdjęcia szpiegowskie
    • Biznes motoryzacyjny
    • Targi samochodowe
    • Technologia i gadżety
    • Na sprzedaż
  • Kontakt
  • Cookies
  • Regulamin
motofilm.pl motofilm.pl
  • nowości
  • motofilmy
  • testy samochodów
Instagram
Facebook
  • Test Honda
  • Testy samochodów

Honda Accord Tourer 2.2 I-DTEC 150KM Elegance – test

  • Posted on 20 lipca 200929 stycznia 2017
  • Sebastian Rydzewski
0
0
0

honda accord tourer 22idtec 150km elegance 16glowneBardzo często w wakacje mamy ochotę na dłuższe wyjazdy po za miasto. Wtedy praktycznym autem będzie spore kombi. Prawie każda marka posiada w swojej ofercie tego typu auto i nie inaczej jest z japońską Hondą, która ma do zaoferowania duże, rodzinne kombi w postaci Accorda Tourer. Auto piękne i przemyślane, w każdym calu
Spoglądają na auto widzimy, niewielkie przednie reflektory, połączone ze sporych rozmiarów atrapą silnika i z logiem Hondy. Mocno zachodzące na nadkola przednie lampy oraz dynamiczne w kształcie nadwozie typu kombi, osadzone jest na siedemnastocalowych alufelgach. Z tyłu charakterystycznymi elementami są rozciągnięte lampy oraz dosyć ostro pochylona, klapa bagażnika. Całość, to mimo sporych gabarytów, bardzo ładne i zgrabne stylistyczne auto.

Ocena stylistyki: 5

Komfortowo i przestronnie
W środku czekają cztery bardzo komfortowe i wygodne miejsca, z piątą osobą może być ciasno. Przednie fotele są obszerne i nieźle wyprofilowane i nie zmęczą kierowcy i pasażera nawet na długiej trasie. Z tyłu, również będziemy podróżować wygodnie i komfortowo. A, jak jest z wykonaniem wnętrza? Jakość wykorzystanych materiałów stoi na bardzo wysokim poziomie i nie mam żadnych zastrzeżeń. Deska rozdzielcza zaprojektowana jest z wielkim polotem. Mimo, że początkowo spora ilość przycisków może przytłaczać, ale po kilku minutach, wszystko staje się przyjazne dla użytkowników. Centralnie usytuowano, wyświetlacz obsługujący radio i klimatyzację. Zegary zaprojektowane, są nowocześnie bo w trójwymiarze, a ich stylowe podświetlenie jest miłe dla oka, oprócz tego są przejrzyste i czytelne w każdych warunkach. Niestety, nie można tego samego powiedzieć o wyświetlaczu radia, którego informacje zwłaszcza w dzień są mało widoczne i trudne do odczytania.
A, teraz ciekawostka dotycząca wnętrza, dokładnie mówiąc bagażnika testowanej Hondy Accord Tourer. Otóż pojemność bagażnika wynosi zaledwie 406 litrów całkowicie płaskiej podłogi o niskim progu załadunkowym. W czym tkwi szkopuł? Otóż, we wcześniej testowanych sedanach pojemność bagażnika jest o całe 61 litrów większa, niż w rodzinnym kombi. Skąd taka różnica? Szczerze mówiąc nie wiem.

Ocena wnętrza: 4+

Nowy silnik pod maską
Pod maską prezentowanej Hondy znajduje się całkowicie nowa, wysokoprężna jednostka napędowa o tej samej pojemności jak w poprzedniej generacji, ale o całkowicie nowej konstrukcji. Wprowadzono filtr cząstek stałych i zastosowano zamiast elektromagnetycznego Common Raila (1600 bar) piezoelektryczny (1800 bar). Kultura pracy jest dobra, a różnicę zauważymy podczas porannego odpalania, kiedy usłyszymy głośniejszą pracę silnika. Konstruktorzy pozostali przy pojemności skokowej 2,2 litrów, lecz została zwiększona moc ze 140 do 150KM. Oprócz zwiększenia mocy producent uzyskał o całe 10Nm większy moment obrotowy, który w nowym modelu wynosi 350Nm i dostępny jest już przy 2000 obr./min. Dzięki tym parametrom, ważące ponad półtorej tony auto rozpędza się do pierwszych stu kilometrów w niecałe 10 sekund i maksymalnie osiągniemy do 207 km/h. Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów o stosunkowo krótkich przełożeniach, co powoduje dosyć częste wędrowanie prawej ręki na lewarek zmiany biegów. Elastyczność stoi na bardzo dobrym poziomie, zapewnia pewne prowadzenie i wyprzedzanie autem w każdych warunkach. Wystarczy wrzucić odpowiedni bieg i wcisnąć gaz, a wyprzedzanie staje się czystą poezją.
Układ kierowniczy jest niemalże perfekcyjnie dobrany do możliwości samochodu. Dzięki elektronicznemu wspomaganiu dopasowuje się do zapotrzebowania kierowcy. W momencie parkowania na zatłoczonym parkingu wspomaganie bardzo pomaga kierowcy w manewrowaniu, a w chwili szybszej jazdy, momentalnie usztywnia się dając poczucie bardzo pewnego i bezpiecznego prowadzenia auta. Zawieszenie zestrojono kompromisowo, bo jest połączeniem komfortu i pewnego prowadzenia auta niezależnie od zaistniałej sytuacji.
Teraz chciałbym poruszyć kwestię spalania. W mieście zużycie waha się w granicach 8 litrów oleju napędowego. Na trasie spalanie spada nawet do 5,5 litrów, zaś podczas całego testu średnie zużycie oscylowało w granicach 6,4 litrów na każde 100 kilometrów. Dzięki, tak niewielkiemu spalaniu 65 litrowy pełen bak wystarcza nawet na 1015 kilometrów bez potrzeby dodatkowego tankowania.

Ocena silnika: 5-

Rodzinne i komfortowe kombi
Prezentowana dziś Honda Accord Tourer jest bardzo ciekawą propozycją dla rodziny, która potrzebuje dużego i przestronnego auta z dynamicznym i oszczędnym silnikiem pod maską. Bez żadnego wahania mogę polecić właśnie ten model, którego możemy być właścicielem za 126 tysięcy złotych. W zamian dostajemy bardzo bogato wyposażony rodzinny samochód, który na co dzień może służyć jako reprezentacyjna limuzyna, zaś w wakacje jako idealne auto na dalekie podróże.

Ocena końcowa: 5-

Plusy
+ Przestronne i komfortowe wnętrze
+ Dynamiczny i oszczędny silnik
+ Bogate wyposażenie w standardzie
+ Stylistyka nadwozia

Minusy
– Głośniejsza praca silnika, podczas porannego odpalania
– Mniejszy bagażnik niż w wersji sedan

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2199 ccm turbodiesel (Common Rail)
Moc: 150 KM przy 4000 obr./min
Moment obr.: 350 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 9,7 sek.
Vmaks: 207 km/h
Zużycie paliwa: 7,5/5,0/5,9 [8,0/5,5/6,4 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany] Pojemność baku: 65 litrów
Teoretyczny zasięg: 1015 kilometrów
Wymiary: 4740/1840/1470 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1554 kg
Ładowność: 546 kg
Pojemność bagażnika: 406/[672] l [po rozłożeniu siedzeń] Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Elegance

Cena: 126 000 zł. [wersja Elegance]

Honda Accord Tourer test 2009
Honda Accord Tourer test 2009
Honda Accord Tourer test 2009
Honda Accord Tourer test 2009
Honda Accord Tourer test 2009
Honda Accord Tourer test 2009
Honda Accord Tourer test 2009
Honda Accord Tourer test 2009
Honda Accord Tourer test 2009
Honda Accord Tourer test 2009
Honda Accord Tourer test 2009

Źródło: Artykuł powstał we współpracy z Arturem Ławnikiem (dziennikarz Autotesty,MotoFilm)

#hashtag
  • Honda
  • Honda Accord
Sebastian Rydzewski

Działam tutaj od kwietnia 2008 roku.

1 komentarz
  1. ryszard k pisze:
    21 lipca 2009 o 15:28

    no, no coraz lepsze auta do testów!

Komentowanie zostało wyłączone.

Reklama
Co nowego na blogu?
  • Ford Fiesta 1.0 Ecoboost – mieszczuch doskonały? [test]
  • Zupełnie nowy „Automaniak” wiosną w TVN Turbo
  • Skoda Kamiq – nowy crossover z Czech zadebiutuje na targach w Genewie
  • Lamborghini Urus o mocy 812 KM i 980 Nm od firmy Manhart
  • Nissan LEAF najpopularniejszy w Europie
  • Skoda Kodiaq RS od 193.500 zł: cennik pdf, wyposażenie, zdjęcia
motofilm.pl
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Cookies
wiadomości motoryzacje, testy samochodów.

Wpisz słowa kluczowe i wciśnij enter

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaDowiedz się więcej