Coroczny facelifting Mazdy RX-8. Ten miał miejsce w 2009 roku

Ponieważ odświeżona Mazda RX-8 pojawiła się rok temu, japoński koncern musiał użyć dodatkowej nazwy „R3 Sport Package” dla rozróżnienia modeli.

Edycja R3 Sport Package 2010 wyróżnia się przemodelowanym przodem z większym grillem oraz nowym kształtem reflektorów i zderzaka. Pod powiększonymi nadkolami znalazło się miejsce dla ciemnoszarych kutych 19-calowych aluminiowych felg. Ponadto tylne lampy wykorzystują technologię LED, a dwie końcówki układu wydechowego są obecnie okrągłe. Wszystkie zabiegi stylistyczne mają na celu upodobnienie „sportowca” do modeli 3 i 6.

Zawieszenie zostało udoskonalone m.in poprzez nowe amortyzatory firmy Bilstein. Układ hamulcowy został wyposażony w 323 mm wentylowane tarcze z przodu i 302 mm wentylowane tarcze na tylnej osi.

Po zajęciu miejsca w skórzano-materiałowych fotelach firmy Recaro, do naszych uszu dotrze muzyka płynąca z zaawansowanego systemu audio w skład którego wchodzi 9 głośników. Podłączenie iPoda jest możliwe za pomocą wejścia AUX. Zastosowano również bezprzewodową łączność Bluetooth. Nowy jest także wygląd konsoli centralnej. Prowadzący ma do dyspozycji przemodelowaną skórzaną kierownicę oraz odświeżony zestaw wskaźników z podświetleniem nie męczącym oczu.

Źródło napędu stanowi standardowa benzynowa jednostka o pojemności 1.3 litra. Dzięki systemowi Wankla silnik generuje moc 213 KM oraz moment obrotowy równy 211 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 234 km/h. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni.

Mazda RX-8 „R3 Sport Package” zostanie najprawdopodobniej zaprezentowana podczas Frankfurt Motor Show we wrześniu. Najbogatsza wersja będzie kosztowała ok. 38,000€.