seat exeo stpierwszeW ofercie marki SEAT obok sportowego sedana Exeo pojawiła się rodzinna wersja tego modelu, czyli Exeo ST. Auto wchodzi do sprzedaży na rodzimym rynku hiszpańskim już 26 czerwca (polska premiera przewidywana jest na jesień).

W ofercie hiszpańskiej marki obok sportowego sedana Exeo pojawiła się rodzinna wersja tego modelu, czyli SEAT Exeo ST. To maksymalnie funkcjonalny samochód, w którym luksus, komfort i przestronność połączono z tradycyjnie sportowym charakterem wszystkich modeli SEAT.

Exeo ST ma jednak być samochodem przede wszystkim praktycznym i funkcjonalnym. Dzięki rodzinnemu nadwoziu i nowej konstrukcji tylnej klapy, znacznie powiększyła się przestrzeń bagażowa, a samo wkładanie bagażu jest dużo wygodniejsze. Wraz z wprowadzeniem wersji ST wzbogacono wyposażenie modelu Exeo. Nowe systemy wpływają na poprawę bezpieczeństwa i podniesienie komfortu, umacniając pozycję nowego modelu SEAT w segmencie sedanów średniej wielkości.

Jedną z najciekawszych nowinek w wyposażeniu Exeo jest uzupełnienie atrakcyjnej oferty opcjonalnych systemów informacyjno-rozrywkowych o nagłośnienie BOSE, obejmujące między innymi dziesięć precyzyjnych głośników, które gwarantują niezrównane doznania akustyczne w przedziale pasażerskim. Kolejne wyjątkowe rozwiązanie zastosowane w nowym Exeo ST to system zmiennych okresów międzyprzeglądowych WIV, który umożliwia znaczące wydłużenie okresu między przeglądami i informuje kierowcę o liczbie kilometrów pozostałych do kolejnej wizyty w serwisie.

Sylwetka nowego Exeo ST bardzo przypomina wersję czterodrzwiową. Pod względem wymiarów jedyne różnice w stosunku do sedana dotyczą długości nadwozia (4666 mm) i pojemności bagażnika (442 l), którą można znacznie powiększyć po złożeniu tylnych siedzeń. Nową wersję rodzinną wyróżniają także relingi dachowe, przydatne szczególnie w razie konieczności przewiezienia nieporęcznych przedmiotów.

Pierwsi nabywcy Exeo ST mają do wyboru trzy silniki benzynowe (1.6 102 KM, 1.8 150 KM i 2.0 TSI 200 KM) oraz dwa diesle o pojemności 2 litrów i mocy 143 lub 170 KM. Obydwie jednostki wysokoprężne są wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ zasilania common rail. Od września dwulitrowy diesel będzie dostępny także w wersji 120-konnej.

Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi i spełniają normy emisji EU5, które zaczną obowiązywać od 2011 roku.

Źródło: Samar, Seat

1 komentarz

Komentowanie zostało wyłączone.