seatexeoglowneW Paryżu, pierwszy raz mieliśmy przyjemność poznania nowego produktu Seata, jakim jest Exeo.

Producent chce, aby samochód jak najbardziej dorównywał Audi A4 oraz innym niemieckim limuzynom, dlatego też zyskał miano “hiszpańskiego Audi A4 2007” (został zbudowany na płycie podłogowej Audi A4 poprzedniej generacji).

Samochód będzie napędzany dobrze już znanymi silnikami grupy VW. Do wyboru są benzynowe jednostki o mocach rzędu 102 KM (1.6) do 200 KM (2.0 TSI) oraz jednostki wysokoprężne od 120 KM do 170 KM.

Hiszpański sedan posiada obszerny bagażnik, o pojemności 460 litrów. To jednak mniej o całe 50 litrów w porównaniu z Renault Thalia. Na pocieszenie dodam, że Exeo wystąpi również w wersji kombi.

Poza tym, że pojazd ma dość ładną linię to jest zaawansowany technicznie. Seat oferuje w nim nowej generacji system nawigacji oraz wiele funkcji i udogodnień typu: MP3, MPEG4 (przyp. red.: wideo), IPOD, USB czy Bluetooth.

Limuzyna Seata będzie musiała się liczyć m.in. z następcą Opla Vectry, czyli rywal w postaci Insigni. Exeo – to na pewno alternatywa dla niemieckich limuzyn, ale czy dobra?

Seat Exeo dostępny będzie w trzech wariantach: Reference, Stylance oraz Sport.
Ceny zaczynają się od 22.000 euro wzwyż.

Źródło: Carscoop