• motofilmy
  • testy samochodów
  • samochody elektryczne
  • Strona Główna
  • Wybierz kategorie
    • Nowości
    • Testy samochodów
    • Filmy motoryzacyjne
    • Nowe samochody
    • Wypadki samochodowe
    • Samochody po tuningu
    • Na luzie
    • Zdjęcia szpiegowskie
    • Biznes motoryzacyjny
    • Targi samochodowe
    • Technologia i gadżety
    • Na sprzedaż
  • Regulamin
  • Cookies
  • Kontakt
Blog motoryzacyjny, samochody elektryczne, testy samochodów.
  • Kontakt
  • Cookies
  • Regulamin
  • Reklama
motofilm.pl
  • motofilmy
  • testy samochodów
  • samochody elektryczne
  • Nowości

Mitsubishi Pajero Evolution z Dieslem – nowa siła w rajdach cross-country

  • 17 kwietnia 2008
  • Sebastian Rydzewski

pajero351664vx5Zespół Repsol Mitsubishi Ralliart ma przyjemność ogłosić debiut w rajdach cross-country, nowego Mitsubishi Pajero Evolution, wyposażonego w silnik wysokoprężny, opatrzonego kodem MPR14.

Zespół podjął także zdecydowane kroki w kwestiach rozwoju programu ochrony środowiska, dzięki wprowadzeniu wielu rozwiązań opracowanych przez Mitsubishi Technology, oraz ścisłej współpracy ze swoimi partnerami – Repsol, Valeo i BFGoodrich.

Mitsubishi Motors Corporation (MMC), oraz sportowy dział koncernu MMSP, ustanowiły cele dla zespołu w nadchodzącym sezonie, oraz plan na „Dakar” 2009, który zorganizowany zostanie w całkowicie nowym otoczeniu, rozpoczynając i kończąc się w Buenos Aires, z jednym dniem odpoczynku w Valparaiso, na wybrzeżu Pacyfiku w Chile.

Najnowszym wyzwaniem dla ekipy w 2008 r. jest prezentacja nowej wersji utytułowanego Mitsubishi Pajero Evolution, napędzanej turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym. Nowa jednostka o pojemności 2997 cc w układzie V6 jest wynikiem prac opartych o długoletnie doświadczenie koncernu, nad silnikami Diesla z niskim ciśnieniem sprężania i wysokim ciśnieniem wtrysku. Repsol Mitsubishi Ralliart planuje zacieśnić i zintensyfikować swoją współpracę na polu ekologii, ze swoimi strategicznymi partnerami – Repsol, Valeo i BFGoodrich – którzy, pod względem troski o środowisko, są liderami i pionierami w swych dziedzinach. „W tej chwili, nasza działalność związana ze sportami motorowymi, została wzniesiona na inny poziom, skupiając się na przyjaznym środowisku technologiach Mitsubishi Motors”, podkreślił nowy prezes MMSP SAS, Osamu Nakayama.

Repsol, pojawienie się wysokoprężnego Mitsubishi Pajero Evolution MPR14 postrzega jako idealną okazję do przedstawienia swych nowych technologii wysoce wydajnych paliw, oraz biodiesla nie wytwarzanego przy udziale surowców spożywczych. Hiszpański koncern olejowy otrzymał ostatnio status „Gold Class” w prestiżowym roczniku przygotowywanym przez PricewaterhouseCoopers i Sustainable Asset Management (SAM), niezależną firmę zajmującą się przygotowaniem opracowań i szacunków na potrzeby Dow Jones Sustainability Index.

Michelin Group – która jest właścicielem marki BFGoodrich – zawsze kładła nacisk na transfer technologii pomiędzy sportem a produktami oponiarskimi powszechnego użytku. Koncern kładzie nacisk na programy badawcze zajmujące się m.in. obniżeniem oporów toczenia opon, w którym kluczową rolę odgrywa współpraca z takimi partnerami, jak Mitsubishi. W 1990 r. Michelin był pierwszym producentem, który przedstawił linię proekologicznych opon do samochodów i ciężarówek, z której wywodzi się zdobywająca szereg nagród opona Energy Saver.

Długoletnie doświadczenie Valeo w pracy nad systemami elektronicznymi w przemyśle samochodowym, także walnie przyczyniło się do powstania nowego, wysokoprężnego Mitsubishi Pajero Evolution MPR14. Firma w tym przypadku skupiła się nad pracami związanymi ze specyficznym układem chłodzenia, wykorzystującym architekturę UltimateCooling. Inżynierowie Valeo mają ogromny wkład w skonstruowanie energooszczędnych systemów oświetlenia wykorzystywanych w samochodzie, takimi jak lampy LED z przodu i z tyłu, mających także wpływ na dalsze ograniczenie zużycia paliwa.

MITSUBISHI PAJERO EVOLUTION MPR14

DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA 4195mm
SZEROKOŚĆ CAŁKOWITA 1990mm
ROZSTAW OSI 2775mm
ROZSTAW KÓŁ PRZÓD 1750mm
ROZSTAW KÓŁ TYŁ 1750mm

SILNIK 6 cylindrów, 24-zawory, DOHC, układ olejowy z suchą miską
ZASILANIE Common rail
POJEMNOŚĆ 2997cc
MOC MAKSYMALNA 190kW (260PS) 650Nm(66.3 kgfm)
SKRZYNIA BIEGÓW 5 przełożeń Ricardo-type, sekwencyjna zmiana biegów
4WD SYSTEM Stały, mechaniczny, centralny dyferencjał
PRZEDNI DYFERENCJAŁ Xtrac samoblokujący się
TYLNY DYFERENCJAŁ Xtrac samoblokujący się

ZAWIESZENIE PRZÓD Niezależne, wielowahaczowe, spręzyny śrubowe
ZAWIESZENIE TYŁ Niezależne, wielowahaczowe, spręzyny śrubowe
ZAWIESZENIE – AMORTYZATORY 2 na koło z pełną regulacją
UKŁAD KIEROWNICZY Ze wspomaganiem, zębnik i listwa zębata
SKOK ZAWIESZENIA 250mm przód i tył
HAMULCE Przód i tył, wentylowane tarcze Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo
KOŁA Aluminium 7×16
OPONY BFGoodrich 235/85 – 16
MINIMALNA MASA 1900kg
INNE Rama przestrzenna z lekkiej stali, podłoga o strukturze plastra miodu, poszycie z włókiem węglowych
POJEMNOŚC ZBIORNIKA PALIWA 500 litres

Źródło: MMC Car Poland, fot. Mitsubishi

Sebastian Rydzewski

Działam tutaj od kwietnia 2008 roku.

#hashtag
  • Mitsubishi
  • Mitsubishi Pajero
Może to Cię zainteresuje?
Mercedes-AMG S65 Final Edition
ZOBACZ
  • Nowości

Mercedes-Benz jednak nie żegna się z V12 w Klasie S

  • 28 listopada 2019
  • Sebastian Rydzewski
Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition
ZOBACZ
  • Nowości

Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition

  • 28 listopada 2019
  • Sebastian Rydzewski
Peugeot 608 render
ZOBACZ
  • Nowości

Tak mógłby wyglądać Peugeot 608 na platformie Maserati

  • 7 listopada 2019
  • Sebastian Rydzewski
BMW X8 render
ZOBACZ
  • Nowości

Premiera BMW X8 pod koniec 2020 roku?

  • 6 listopada 2019
  • Sebastian Rydzewski
KIA Optima 2021 szkic
ZOBACZ
  • Nowości

Oto zapowiedź zupełnie nowej KIA OPTIMA (2021) – totalna rewolucja

  • 30 października 2019
  • Sebastian Rydzewski
ZOBACZ
  • Biznes motoryzacyjny
  • Nowości

Czy elektryfikacja samochodów zabije Volkswagena Golfa?

  • 30 października 2019
  • Sebastian Rydzewski
ZOBACZ
  • Nowości

Kiedy nowe Mitsubishi Outlander? (zdjęcie)

  • 28 października 2019
  • Sebastian Rydzewski
Volkswagen Golf mk8
ZOBACZ
  • Nowości

Nowy Volkswagen Golf VIII (mk8) 2020

  • 24 października 2019
  • Sebastian Rydzewski
https://www.ucando.PL
Co nowego na blogu?
  • Mercedes-Benz jednak nie żegna się z V12 w Klasie S
  • Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition
  • Toyota Supra po tuningu AC Schnitzer
  • Lexus LC500 Cabrio 5.0 V8 (zdjęcia)
  • Aston Martin DBX oficjalnie (zdjęcia)
  • Nowa Skoda Octavia 2020 oficjalnie | Plug-in Hybrid
motofilm.pl
blog motoryzacyjny, testy samochodów.

Wpisz słowa kluczowe i wciśnij enter

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaDowiedz się więcej