Skoda Superb 2.0 TSI 280 4×4 Dragon Skin. Niewiarygodnie szybka i bardzo rzuca się w oczy

Jeśli szukałeś najmocniejszej Skody, prawdopodobnie twoja uwaga była skupiona na wersji RS. Błąd. Skoda ma w ofercie model, który jest nie tylko mocniejszy, ale też bardzo skuteczny. Oto Skoda Superb w wersji silnikowej 2.0 TSI 280 KM 4×4 w pakiecie Sportline. Kolor? Dragon Skin, który wymaga dopłaty 3.200 złotych.

Dobrze przeczytałeś. Ta Skoda ma prawie 300 KM i jest w stanie wprowadzić w zakłopotanie nawet sportowe modele. Pakiet Sportline oznacza, że samochód stoi bliżej ziemi o 15 mm, ma inaczej zaprojektowane zderzaki, czarne kloszy tylnych lamp, lotkę na klapie bagażnika i specjalne 19-calowe koła (w opcji). Kolorem Dragon Skin możemy pomalować tylko tę wersję.

Wewnątrz pojawiły się kubełkowe fotele. Swoją drogą perfekcyjnie sprawdzają się na długich dystansach. Trójramienna kierownica doskonale leży w dłoniach, a sportową atmosferę dopełnia dodatek w postaci HMI Sport (dane na temat temperatury oleju, płynu, przeciążeń). Poza tym wszelkie inne materiały użyte do wykończenia wnętrza są takie same, jak w standardowym Superbie. Są dobrze spasowane i w zdecydowanej większości przyjemne w dotyku.

Pasażerowie mają do dyspozycji ogromną ilość miejsca na nogi i głowę. Bagażnik oferuje pojemność 625 litrów, co oznacza wartość większą niż w wielu modelach segmentu kombi. Co więcej, przednie drzwi zostały wyposażone w… parasole. Obsługa systemu multimedialnego jest prosta i intuicyjna, tradycyjnie już dla modeli Skody.

280 koni mechanicznych zobowiązuje. Skoda Superb wyposażona w taką jednostkę osiąga pierwszą setkę w czasie 5,5 sekundy oraz prędkość maksymalną 250 km/h. Jednostka współpracuje ze 6-biegową skrzynią automatyczną DSG, która szybko przewiduje zamiary kierowcy. Napęd 4×4 gwarantuje stabilność podczas każdych warunków pogodowych. Co ciekawe Superb został wyposażony w tzw. system „Launch control” – szybki start. Superb startuje z 4000 obrotów. Jeśli jednak szukasz wrażeń akustycznych, możesz się rozczarować. Tutaj doświadczysz tylko drobnego „prykania” przy zmianie biegów. Za to wyciszenie i kultura pracy stoi na wysokim poziomie.

Superb pewnie czuje się podczas jazdy z autostradowymi prędkościami. Zawieszenie jest sztywne, ale jak będzie trzeba, dobrze tłumi nierówności. Progresywny układ kierowniczy zapewnia poczucie pewności prowadzenia i daje radę nawet na niestandardowych krętych drogach.

Myślisz, że taka moc w połączeniu z napędem na cztery koła oznacza duże spalanie? Masz rację – ale tylko w części. Superb 2.0 TSI 280 4×4 podczas normalnej jazdy potrafi spalić 7,5 l paliwa na 100 km, ale przy gładkim obchodzeniu się z pedałem gazu. W mieście auto spala średnio 11,5 l paliwa na 100 km, ale bez problemu można wygenerować wartości nawet powyżej 15 l.

Cena Skody Superb Sportline 2.0 TSI 280 4X4 DSG startuje od 162.710 złotych. Testowany egzemplarz to wydatek rzędu 185.000 złotych. Może ci się wydawać, że jak na Skodę to dużo. W rzeczywistości otrzymujemy wygodny, przestronny i bardzo szybki samochód, który w dodatku w tej wersji kolorystycznej przykuwa wzrok zazdrosnych kierowców! To prawdziwa okazja.

Dane techniczne:

Silnik: R4, 16
Moc: 280 KM, 250 Nm
Napęd: 4×4
Skrzynia: 6-biegowa DSG, automatyczna
Przyspieszenie do 100 km/h: 5,5 s
Wymiary (dł.sz.wys.): 4861 / 1864 / 1498 mm
Rozstaw osi: 2836 mm
Bagażnik: 625 l lub 1760 l
Zawieszenie przód/tył: kolumny MacPhersona/wielowahaczowe
Zbiornik paliwa: 66 l