Porsche nie zrobi silnika o pojemności mniejszej niż 2.0 l

2.0 l silnik jest obecnie najmniejszy pod względem pojemności oferowanym przez Porsche, konkretnie w modelach Macan oraz 718 Boxster i Cayman (300 KM).

Według Michaela Steinera, członka komitetu wykonawczego działu badań i rozwoju, 2.0 l motor pozostanie najmniejszym silnikiem, który niemiecka firma zainstaluje w samochodzie. Porsche nie zejdzie poniżej tej pojemności, ponieważ:

“Mogliśmy pójść dalej i zejść nawet poniżej dwóch litrów pojemności, ale jeśli chcemy zachować wydajność i bardzo dokładną i szybką reakcję na każdy ruch pedału gazu, nie wystarczy tylko moment obrotowy. Wymagana byłaby hybrydyzacja, ale w tym przypadku jest to zbyt drogie rozwiązanie. To nie ma sensu” – powiedział Michael Steiner.

Steiner przyznaje, że jego inżynierowie teoretycznie mogliby zbudować jednostkę o pojemności 1.0 l, ale to nie byłby dobry pomysł.

“Z technicznego punktu widzenia zrobiliśmy podobny eksperyment w wyścigowym modelu 919. Ten motor jest najbardziej zredukowany – silnik 919 ma zaledwie 2.0 l silnik, ale produkuje 900 KM. Uzyskanie wysokiej wydajności było możliwe dzięki zaawansowanemu układowi hybrydowemu, który zapewnia najlepszą dynamikę. Takie rozwiązanie jest jednak zbyt skomplikowane dla samochodu cywilnego, więc tylko w pełni elektryczne Porsche miałoby sens, aby utrzymać doskonałe osiągi Porsche”.

Źródło: Porsche