Lamborghini Urus (2018). Włoski SUV po raz pierwszy

Oto on! Zupełnie nowy SUV z wściekłym bykiem na masce. Poznajcie Lamborghini Urus. Wygląd i niektóre informacje na temat tego auta nie powinny być dla Was zaskoczeniem, ponieważ w sieci krążyło pełno plotek i zdjęć szpiegowskich. My mamy jednak dla Was dzisiaj pełną oficjalną informację prasową.

Zacznijmy od tego co znajdziemy pod maską. Pojawił się tam zapożyczony od Audi motor V8 biturbo o pojemności 4 litrów. Generuje on aż 640 KM i 850 Nm momentu obrotowego. Jest to pierwszy turbodoładowany silnik zamontowany seryjnie w Lamborghini. Napęd przekazywany jest na wszystkie cztery koła za pomocą 8-stopniowej przekładni automatycznej. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 3.6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 305 km/h. O jak najlepszy poziom prowadzenia dba system Torque Vectoring, układ tylnej osi skrętnej oraz aktywne stabilizatory.

2018 Lamborghini Urus

Wyhamowanie ważącej około 2200 kilogramów bestii jest nie lada wyzwaniem, dlatego pod 21-calowymi(opcjonalnie 22- i 23-calowymi) felgami znalazło się miejsce dla karbonowo-ceramicznych tarcz o średnicy aż 440 milimetrów na przedniej osi sciskanych przez 10-tłoczkowe zaciski. Tylną oś 'ogarniają’ 370-milimetrowe tarcze oraz 4-tłoczkowe zaciski.

Wewnątrz znalazły się elementy stylistyczne znane już między innymi z modelu Huracan, takie jak 6-kątne nawiewy klimatyzacji czy charakterystyczne przełączniki. Przed oczami kierowcy mamy 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnego kokpitu, natomiast na środku deski rozdzielczej 10,1-calowy ekran systemu infotainment. Urus pomieści 4 osoby oraz 600 litrów bagażu. Kiedy ostatnio myśleliście o funkcjonalności w przypadku Lamborghini?

W zależności od podłoża, kierowca będzie miał do wyboru kilka trybów jazdy: Strada, Terra, Neve, Sabbia, Sport oraz Corsa. O doznania akustyczne wewnątrz zadba system audio marki Bang&Olufsen o mocy 1 700 watt.

Pierwsze Lamborghini Urus powinny trafić do klientów już wiosną. Ceny w Niemczech zaczną się od około €187 000.