Mercedes-Benz CLS 2019 [zdjęcia]

Mercedes-Benz zaprezentował kolejną generację modelu CLS. 

Charakterystyczna linia boczna 4-drzwiowego coupe pozostała bez zmian. Zupełną nowością jest natomiast jest przednia i tylna część samochodu. Szczerze mówiąc, przeprojektowane światła przednie i tylne wywołują w nas mieszane odczucia. 

Najnowszy CLS korzysta z całkiem nowych silników. W chwili premiery
rynkowej do wyboru będą trzy jednostki napędowe o 6 cylindrach:

CLS 350 d 4MATIC (210 kW/286 KM, 600 Nm; średnie zużycie paliwa
5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 148 g/km)

CLS 400 d 4MATIC (250 kW/340 KM, 700 Nm; średnie zużycie paliwa
5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 148 g/km)

CLS 450 4MATIC (270 + 16 kW/367 + 22 KM; średnie zużycie paliwa
7,5 l/100 km, średnie emisje CO2 178 g/km)

Sportowy z natury CLS ma też swoją komfortową stronę – oferuje m.in. zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL, kontrolę komfortu ENERGIZING oraz najnowszą generację systemów informacyjnorozrywkowych z funkcjami mobilnego biura (In-Car-Office), rozbudowaną łącznością ze smartfonem za pomocą Mercedes-Benz Link i bezprzewodowym ładowaniem. Dla ułatwienia obsługi panel dotykowy na konsoli środkowej wysyła sygnały haptyczne i akustyczne, potwierdzając wykonywane operacje.

Już w standardzie nowy CLS ma bogate wyposażenie seryjne: reflektory diodowe LED High Performance, 18-calowe lekkie obręcze z mieszanym ogumieniem, systemy wspomagające Lane Keeping Assist i Speed Limit Assist, 12,3” ekran multimediów, nastrojowe oświetlenie z iluminowanymi otworami wentylacyjnymi, usługi Mercedes me connect oraz moduł komunikacji z łącznością LTE.

Na początku sprzedaży oferowana będzie specjalna edycja Edition 1. Oferuje ona szereg luksusowych dodatków niedostępnych w innych odmianach, w tym koncepcję kolorystyczną kabiny COPPER ART z fotelami obszytymi czarną skórą nappa z diamentowymi przeszyciami środkowych paneli oraz miedzianymi akcentami, miedziane przeszycia konsoli środkowej, siedzeń, podłokietników, deski rozdzielczej i paneli drzwi, a także unikalny diamentowy grill z matowymi zdobieniami i listwą z miedzianym akcentem. Wariant Edition 1 oferowany jest ze wszystkimi silnikami.

Nadwozie specjalnej edycji bazuje na Linii AMG. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje reflektory MULTIBEAM LED oraz 20-calowe lekkie obręcze AMG w kolorze czarnym, z polerowaną obręczą. Model wyróżniają też napisy „Edition 1” na przednich błotnikach.

„Nowy CLS to ikona designu, archetyp czterodrzwiowego coupé. Zgodnie z naszą filozofią zmysłowej przejrzystości zredukowaliśmy jego DNA w ekstremalnie purystycznym stylu, a jednocześnie emocjonalnie naładowaliśmy go eleganckim pięknem” – mówi Gorden Wagener, szef designu Daimler AG.

  • CLS

    Wygląda jak nieudany koncept.. Kurde, szczególnie tył – koszmary w nocy gwarantowane.

  • beaviss

    Mnie się podoba, przód rewelacja, linia boczną ok, tym trochę słabo ale bym się przyzwyczaił