2018 Audi A7 Sportback [oficjalnie]

Piąta generacja Audi A8 była spotykana często podczas testów wspólnie z zamaskowanym modelem A7. Wiedzieliśmy dzięki temu, że premiera obu aut nie powinna być od siebie zbytnio oddalona w czasie. Tak też się stało. Po trzech miesiącach od debiutu flagowej limuzyny z Ingolstadt przyszedł czas na drugą generację Audi A7.

Patrząc na to auto od razu będziemy przekonani, że mamy do czynienia z nowym modelem, ale stylistycznie nie ma jakiejś wielkiej rewolucji. I dobrze! Z przodu samochód zyskał jeszcze większy grill, podobny do tego znanego z A8, natomiast z tyłu urzekną nas pięknie narysowane światła z paskiem LED biegnącym przez całą szerokość klapy bagażnika.

2018 Audi A7 Sportback

W środku znajdziemy przede wszystkim nowy system infotainment z dwoma dotykowymi ekranami, wirtualny kokpit oraz najlepszej jakości materiały. Bagażnik pomieści aż 535 litrów bagażu, a po złożeniu kanapy ładowność wzrasta do 1 390 litrów.

Nowe Audi A7 oferuje liczne systemy wspomagające kierowcę. Łącznie jest ich aż 39! Między innymi aktywny tempomat z systemem utrzymania pasa ruchu, asystent oszczędnej jazdy, asystent jazdy w korku czy asystent parkowania.

2018 Audi A7 Sportback

Na pokładzie Audi A7 pojawił się również 48-woltowy miękki układ hybrydowy, który obsługuje między innymi pracę zawieszenia. Znamy to rozwiązanie już z modelu A8. Opcjonalnie dostępna jest też tylna oś skrętna.

Ciekawostką jest działanie systemu start-stop. Potrafi on wyłączyć silnik podczas hamowania już przy prędkości 22 km/h. Współpracuje on z kamerą, która kontroluje czy auto stojące przed nami nie zaczęło odjeżdżać, jeśli tak się stanie silnik automatycznie zostanie uruchomiony.

Pod maską na początku znajdziemy wyłącznie 6-cylindrowy motor benzynowy o pojemności 3 litrów. Oferuje on kierowcy 340 KM i 500 Nm, oraz potrafi rozpędzić A7 do 100 km/h w 5.3 sekundy. Według nowej nomenklatury Audi będzie to model A7 55 TFSI. Oczywiście znajdziemy tam napęd Quattro oraz 7-stopniową przekładnię S tronic.

Nowe Audi A7 będzie można zamówić w Niemczech pod koniec lutego 2018 roku. Cena bazowego modelu z silnikiem 55 TFSI wyniesie tam €67 800.