Bentley Continental GT (2018) oficjalnie

Na kilka tygodni przed międzynarodowymi targami motoryzacyjnymi we Frankfurcie Bentley zaprezentował nam trzecią generację modelu Continental GT.

Delikatnie zmienione proporcje nadwozia nawiązują do koncepcyjnego modelu EXP 10 Speed 6. Przesunięcie przedniej osi o 135 milimetrów sprawiło że maska jest jeszcze dłuższa, a auto wydaje się dużo niższe od poprzednika. Dłuższy o 110 milimetrów rozstaw osi oraz szersze o 25 milimetrów nadwozie również dosyć diametralnie wpłynęły na stylistykę.

Zupełna nowość to tylna część nadwozia, która otrzymała smukły design oraz podłużne światła w eliptycznym kształcie. Kształtem oraz rozmiarem nawiązują do nich dwie końcówki układu wydechowego.

Początkowo Continental GT będzie dostępny z nieco odmłodzoną jednostką W12 TSI o pojemności 6 litrów, która generuje 635 KM oraz 900 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 3.7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 333 km/h. Auto jest o 85 kilogramów lżejsze od poprzednika, ale mimo wszystko nadal waży 2,250 kilogramów.

Bentleya zbudowano na platformie MSB, znanej między innymi z Panamery, która pozwala na wykorzystanie systemu 48-woltowy sterujący stabilizatorami na obu osiach, które mają poprawiać komfort oraz prowadzenie pojazdu. Mamy tu również poprawione pneumatyczne zawieszenie.

Wnętrze wypełnione najwyższą jakością materiałami nie powinno nikogo dziwić. Na środku deski rozdzielczej znajdziemy 12.3-calowy ekran systemu infotainment. Jest on obrotowy, więc gdy nie będziemy chcieli go oglądać pojawi nam się drewniana płaszczyzna z opcjonalnymi zegarami pokazującymi temperaturę na zewnątrz, kompas oraz stoper.

Do wykończenia wnętrza każdego egzemplarza Continentala GT wykorzystuje się około 10 metrów kwadratowych drewna. Ręczna obróbka trwa nawet 9 godzin.

Produkcja rozpocznie się jeszcze w tym roku, natomiast pierwsze egzemplarze trafią do klientów na wiosnę 2018.