Mazda CX-5 (2017) nie ma się czego wstydzić. Dawno nie jeździłem tak wyciszonym autem

Nowa Mazda CX-5 zadebiutowała w marcu tego roku podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Tydzień po premierze japoński producent ogłosił, że ze względu na ogromny popyt zwiększa produkcję tego modelu. Sprzedaż wystartowała w lutym, początkowo tylko w Japonii, gdzie w pierwszych miesiącach sprzedaży znalazło się siedem razy więcej nabywców, niż zakładano…

Nie mam żadnych wątpliwości, że również na naszym rodzimym rynku CX-5 przyjmie się podobnie. W przekonaniu utwierdza mnie fakt sukcesu modelu poprzedniej generacji, którą miałem okazję sprawdzić kilkukrotnie.

Nadwozie nowej Mazdy CX-5 zmieniło swoje wymiary, choć na pierwszy rzut oka tego nie widać. Konstrukcja samochodu została opracowana od nowa, zgodnie z najnowszą filozofią stylistyczną japońskiej marki o nazwie KODO.

Wnętrze samochodu oferuje zupełnie inny poziom komfortu. Wyciszenie to absolutnie klasa premium; gotów jestem twierdzić, że CX-5 to obecnie najlepiej wyciszony model tego segmentu. Inżynierowie przyłożyli mnóstwo uwagi wysokiej jakości materiałom wykończeniowym. Ponadto zamontowano 7-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej oraz wyświetlacz HUD. Zmodernizowano konstrukcję wszystkich foteli, dzięki czemu oferują lepsze podparcie ciała, wyższy komfort podróżowania oraz znacząco ograniczają zmęczenie. Co więcej, po raz pierwszy w CX-5 zastosowano elektrycznie otwieraną klapę bagażnika.

CX-5 2017 prowadzi się bardzo pewnie, doskonale wybiera wszelkie nierówności, natomiast układ kierownicy bardzo dokładnie reaguje na polecenia kierowcy. Miałem okazję przetestować samochód po krętych lokalnych drogach w pobliżu Barcelony i przyznam, że CX-5 spisywało się w takich warunkach zaskakująco dobrze.

Nowością jest także zmodyfikowany kolor Soul Crystal Red, który oferuje 20% intensywniejszy refleks świetlny oraz o około 50% większą głębie koloru.

Ile kosztuje? Na polskim rynku nowa Mazda CX-5 2017 startuje od 95.900 złotych za wersję wyposażoną w silnik benzynowy 2.0 SKY-G o mocy 165 KM połączony z manualną skrzynią biegów, która przekazuje całą moc tylko na przednią oś. Najdroższy model został wyceniony na 166.900 złotych – 2.2 l diesel SKY-D o mocy 175 KM (automat i napęd na cztery koła AWD).

Mazda CX-5 cennik