Dziennikarze już jeździli Porsche 991 GT2 RS

W sieci pojawiły się pierwsze relacje z jazd testowych najnowszym 911 GT2 RS. Porsche zorganizowało dla nielicznych możliwość przetestowania prototypu najmocniejszej odmiany legendarnej 911. Co ciekawe, Porsche nie planuje wprowadzenia wersji GT2. Dzięki temu poznaliśmy też pierwsze oficjalne dane techniczne i kilka ciekawych szczegółów.

Wiemy, że za napęd odpowiadał będzie 3.8-litrowy bokser z podwójnym doładowaniem zapożyczony z modelu Turbo S. Zamiast 580 KM będzie on oferował ich aż 650. Moment obrotowy ma wynosić około 750 Nm. Napęd przekazywany będzie oczywiście wyłącznie na tylną oś za pomocą 7-stopniowej przekładni PDK. Pod maską zainstalowany zostanie również specjalny system natrysku wody do dolotu.

Dzięki zastosowaniu technologii Gorilla Glass, znanej ze smartfonów, producentowi udało się zaprojektować bardzo cienkie szyby, co przyczyniło się do uzyskania niskiej masy własnej. Ma ona wynosić mniej niż 1 500 kilogramów. Dodatkowo, jeśli klient zamówi pakiet Weissach, odchudzi swój egzemplarz o dodatkowe 30 kilogramów. Stanie się tak za sprawą zamontowania magnezowych kół, tytanowej klatki bezpieczeństwa, czy karbonowego dachu.

Auto ma przyspieszać do 100 km/h w czasie krótszym niż 3 sekundy, a prędkość maksymalna ma wynosić 340 km/h.