2018 Peugeot 308 facelifting [oficjalnie]

Peugeot zdecydował się nam w końcu zaprezentować odświeżoną gamę modelu 308. Na pierwszy rzut oka nie będziemy w stanie dostrzec zbyt wielu zmian, ale uwierzcie mi, że bardzo dużo dzieje się pod skórą.

Jedną z nowości jest 1.6-litrowy silnik BlueHDI 130 S&S. Zastąpi on wychodzący z oferty motor BlueHDI 120 S&S. Producent chwali się, że podczas prac nad nową jednostką zarejestrowano ponad 200 patentów. BlueHDI 130 S&S jest nie tylko o 10 KM mocniejszy, ale również ma być o około 6 % oszczędniejszy od poprzednika. Peugeot twierdzi, że auto z tym motorem oferuje podobne osiągi co samochód z jednostką 2-litrową.

2018 Peugeot 308

Na liście silników benzynowych również pojawiło się coś innego. Odświeżony silnik 1.2 PureTech 130 S&S BVM6. Jest on nie tylko bardziej oszczędny, ale również w mniejszym stopniu zanieczyszcza środowisko. Symbol BVM6 oznacza nową skrzynię biegów. Jest to 6-stopniowy manual, w jego produkcji wykorzystano najnowsze technologie, dzięki czemu udało się uzyskać rozmiary niemal identyczne jak w przypadku wychodzącej z oferty przekładni 5-stopniowej BVM5.

W ofercie Peugeota znalazło się też miejsce dla modelu 308 GT, czyli sportowej wersji z silnikiem wysokoprężnym. Oferuje on kierowcy 180 KM oraz zupełnie nową, 8-stopniową przekładnię automatyczną.

Peugeot Sport oczywiście też nie mógł przejść obok faceliftingu 308 obojętnie. Nowe 308 GTi napędzane jest 270-konnym silnikiem benzynowym, który pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 6 sekund. Auto wyposażone jest w mechanizm różnicowy Torsen, 19-calowe felgi z oponami Michelin Pilot Super Sport oraz przednimi hamulcami o średnicy 380 milimetrów. Tarcze hamulcowe umieszczone na tylnej osi też nie należą do najmniejszych, bo mają aż 268 milimetrów.

Zmiany stylistyczne ograniczają się do odświeżonego designu zderzaków, nowych wzorów felg w ofercie, oraz nieco poprawionych światłach. Co ciekawe, od teraz nawet podczas jazdy w dzień tylne potrójne światła postojowe będą włączone.

2018 Peugeot 308

Wewnątrz znajdziemy nowy design dźwigni zmiany biegów, znany już nam z modelu 3008. Centralnie na desce rozdzielczej umieszczono nowy ekran dotykowy ze zaktualizowanym systemem. W standardzie producent oferuje teraz też jeszcze więcej systemów bezpieczeństwa. Kierowca będzie wspomagany przez między innymi system automatycznego hamowania, ostrzeżenie przed zbliżaniem się do przeszkody, ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu oraz czujnik zmęczenia kierowcy. Znajdziemy tam też system rozpoznawania znaków oraz adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go.