Volkswagen Up! GTI [oficjalnie]

Volkswagen zdecydował się w końcu zaprezentować oficjalnie szybkiego i zarazem dosyć przystępnego cenowo hot hatcha. Mowa o najmocniejszej wersji najmniejszego modelu ze stawki VW, czyli Up! w wersji GTI. Dzięki silnikowi o mocy 115 KM ma on oferować jeszcze lepsze wrażenia z jazdy niż legendarny Golf GTI pierwszej generacji.

Volkswagen Up! GTI

Po raz pierwszy na żywo zobaczą go fani Volkswagena podczas oficjalnej premiery na zlocie GTI Treffen nad malowniczym jeziorem Wörthersee w Austrii. Do sprzedaży Up! GTI ma trafić na początku 2018 roku, a jego cena ma zaczynać się od około 75 000 złotych.

Volkswagen Up! GTI powstawał we współpracy Volkswagena z oddziałem ‘R’ zajmującym się autami o wysokich osiągach. Producent zapewnia, że nowe auto w dużym stopniu odzwierciedla ducha pierwotnego Golfa GTI. W Up! GTI znajdziemy lepszy silnik, bardziej dopracowane elementy zapewniające docisk, oraz sportowe zawieszenie obniżające prześwit o 15 milimetrów. To wszystko ma w zdecydowanym stopniu odróżniać wersję GTI od standardowych egzemplarzy Up! pod względem osiągów i prowadzenia.

Volkswagen Up! GTI

Pod maską Up! GTI pojawił się 3-cylindrowy silnik turbodoładowany o pojemności 1 litra. Generuje on 115 KM przy 5,000 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm i jest on dostępny w zakresie między 2,000 a 3,500 obrotów na minutę. Masa własna pojazdu wynosi 997 kilogramów.

Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą 6-stopniowej przekładni manualnej. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 8.8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Golf GTI pierwszej generacji osiągał pierwszą setkę w 9 sekund i rozpędzał się do 180 km/h.

Volkswagen Up! GTI

Dźwięk 3-cylindrowego silnika jest wspomagany sztucznie poprzez syntezator. Volkswagen twierdzi, że poprawia to doznania z jazdy. No ale nie ma co się dziwić, producenci co raz częściej decydują się na takie rozwiązania, nawet w autach z dużo pojemniejszymi silnikami.

Z zewnątrz wizualnie nie powinno być problemu z odróżnieniem Up! GTI od standardowego modelu. Mamu tutaj duże 17-calowe felgi, charakterystyczne paski biegnące nad progami bocznymi, czerwoną listewkę na klapie bagażnika oraz w grillu, zaciski hamulcowe pomalowane na ten sam kolor, przemodelowane zderzaki oraz oczywiście emblematy GTI.

Wewnątrz znalazły się nowe dekory z charakterystycznym czerwonym wzornictwem, czarna podsufitka, fotele obszyte charakterystyczną dla tej wersji tkaniną, oraz kilka znaczków GTI.

Volkswagen Up! GTI

Up! GTI będzie dostępny zarówno w wersji 3-drzwiowej jak i 5-drzwiowej. Do wyboru będzie jeden z pięciu kolorów nadwozia: Tornado Red, Pure White, Dark Silver, Black Pearl oraz Costa Azul. Dodatkowo klient może zamówić kontrastujący czarny dach.

  • Iras

    Będzie kolejne auto za które będa płacic odszkodoanie? Płacą przecież za WSZYSTKIE diesle wyprodukowane w ostatnich latach w związku z aferą Dieselgate. I teraz kolejne TDI za które będa płacić. Dziwni ci Niemcy, bardzo dziwni.