Rodzinny bestseller BMW 2 Active Tourer przejdzie lifting

Bawarska marka przyzwyczaiła przez lata swoich entuzjastów do schematu opartego na sportowym charakterze i tylnym napędzie. Niemałym zaskoczeniem zatem było przedstawienie w 2014 roku kompaktowego minivana z przednim napędem, który zaskoczył nie tylko fanów marki, ale i innych obserwatorów.

BMW Serii 2 Active Tourer

Kontrowersyjny pojazd będący pierwszą taką konstrukcją w historii BMW powstał jako odpowiedź na Mercedesa klasy B, który znalazł swoją niszę i pokazał, że w klasie minivanów także marki klasy premium mogą spróbować swoich sił. Istotnie, seria 2 Active Tourer okazała się strzałem w dziesiątkę i sprzedaje się ona mimo spadającej popularności minivanów bardzo dobrze. Mało tego, mimo prestiżowego charakteru modelu wiążącego się z wyższym pułapem cenowym 2 Active Tourer wraz z siedmioosobowym wariantem Gran Tourer jest… trzecim najpopularniejszym samochodem wśród kompaktowych minivanów ustępując tylko miejsca Citroenowi C4 Picasso i Volkswagenowi Touranowi.

Ciepły odbiór pierwszego minivana BMW w historii zachęcił markę do przeprowadzenia drobnej modernizacji nadwozia, która pozwoli utrzymać zainteresowanie 2 AT/GT. W zeszłym tygodniu przyłapano delikatnie zamaskowany model zwiastujący nadchodzący facelifting, którego zakres obejmie wygląd przedniego zderzaka oraz wypełnienie reflektorów, które wzbogacone zostaną ponownie jak inne zmodernizowane ostatnio modele marki w pełni diodową technologię LED. Możliwe też, że pojawią się delikatnie przemodelowane światła tylne z innym wypełnieniem.

BMW Serii 2 Active Tourer

W środku bawarska marka wprowadzi nowe opcje w wyposażeniu dodatkowym i przeprowadzi aktualizację systemu multimedialnego. Z racji trzyletniego stażu rynkowego (i dwuletniego w przypadku wersji siedmioosobowej) nie należy oczekiwać poważniejszych zmian, gdyż obecny schemat sprawdził się dobrze i wymaga on jedynie drobnego unowocześnienia. Dobre wyniki sprzedaży 2 Active Tourer i planowane odświeżenie kompaktowego minivana BMW ciekawie kontrastują z planami konkurencyjnej marki, która zresztą podsunęła Bawarczykom pomysł skonstruowania luksusowego minivana. Mercedes planuje bowiem zakończyć niebawem produkcję klasy B wycofując się z tej klasy modeli na stałe. BMW jak widać trzyma się swoich kalkulacji w kwestii tej klasy aut i wychodzi na tym całkiem dobrze. Czy popularność crossoverów nie wpłynie na sprzedaż odświeżonej 2 AC/GT, która zadebiutuje już w najbliższych miesiącach? To pozostaje wielką niewiadomą.

Źródło: Motor1.com