Peugeot 308 (2018) oficjalnie. Będą dwa nowe silniki ukochane przez Polaków

Druga generacja kompaktowego modelu francuskiej marki obecna jest na rynku od 4 lat. Zważając na obecne realia w świecie motoryzacyjnym jest to najwyższy czas na odświeżenie zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej i ten moment nastał właśnie dla europejskiego 308.

Piszemy ‘europejskiego’, gdyż patrząc na zdjęcia producenta trudno nie oprzeć się wrażeniu, że przedsmakiem modernizacji 308 była prezentacja w zeszłym roku przeznaczonego wyłącznie na rynek chiński 308 w wersji sedan, który już wtedy otrzymał identyczny nowy pas przedni.

I to właśnie na zmodernizowaniu przedniej części nadwozia skupia się lifting kompaktowego Peugeota. Porównując do obecnego wydania wyraźnie widać, że nabrał on wyrazu i charakteru. Pojawił się nowy zderzak z dużymi wlotami powietrza, które oddzielają dwie łączące się z reflektorami jako przetłoczenie poprzeczki. W skrajnych wlotach rzucają się w oczy paski kierunkowskazów, które ponownie umieszczono niezależnie od reflektorów, reflektorów nawiasem mówiąc w niezmienionym kształcie. Większy i wyraźniej zaznaczony jest także grill, na który przeniesiono z maski logo marki.

Wszystkie widoczne z przodu zmiany razem idealnie dopasowują 308 do obecnego kierunku stylistycznego marki z takich modeli, jak nowe 3008 czy też zmodernizowane 2008 i bez wątpienia nadają mu potrzebnej świeżości. Co zmieniło się z tyłu? Podpatrując nieoficjalne ilustracje ukazujące 308 po modernizacji, jakie wyciekły do internetu miesiąc temu, spodziewać się możemy poprawek czysto kosmetycznych – ograniczą się one prawdopodobnie do innego układu diod LED.

Zmiany zaszły także pod maską. Gamę jednostek wzbogacą dwa nowe diesle i jedna jednostka benzynowa, a także nowa skrzynia biegów. Usportowioną odmianę GT napędzać teraz będzie 180-konna wysokoprężna jednostka wzbogacona ośmiobiegowym automatem, który wedle zapewnień producenta ma zapewnić sprawniejszą i spokojniejszą zmianę biegów.

Zmodernizowane 308 będzie pierwszym Peugeotem, którzy otrzyma czterocylindrowego diesla o mocy 130 KM oraz trzycylindrowy, także o mocy 130 KM silnik benzynowy. W przypadku obu jednostek nacisk stawiono na coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin.

Kompakt francuskiej marki zyska nowe systemy wspomagające kierowcę, jak aktywny hamulec bezpieczeństwa oraz technologię monitorującą, czy kierowca zbytnio nie zjeżdża z właściwego toru jazdy znaną już z nowego 3008.

Jak dokładnie będzie wyglądać premiera zmodernizowanego 308 i kiedy dokładnie nastąpi – nie wiemy, gdyż na najbliższych motoryzacyjnych targach we Frankfurcie Peugeot nie planuje się w tym roku wystawiać. Sprzedaż produkowanego we francuskim Sochaux kompaktowego Peugeota po liftingu ruszy zapewne już jesienią.