Francuska marka już na dobre zadomowiła się w klasie kompaktowych aut typu hot hatch. Sportowa dywizja producenta, Renault Sport, zajmuje się produkcją Megane w wersji RS od 2004 roku. 5 lat później przedstawiono opartą na trzeciej generacji nową odsłonę modelu, natomiast na najnowszą – czekamy z cierpliwością już 7 lat od debiutu poprzednika. Do premiery zostało już na szczęście niewiele czasu.

Wielkimi krokami zbliża się premiera czwartej generacji Megane po raz trzeci w historii tego modelu usportowionej przez delegowany do tego oddział Renault Sport. Za bazę dla wyczynowego kompakta Renault po raz pierwszy, analogicznie jak z najnowszym Clio, posłuży hatchback w odmianie pięciodrzwiowej, a nie jak dotychczas – trzydrzwiowej. Zmierzch tego wariantu nadwozia nastąpił już parę lat temu i trend ten powoli przenosi się do świata usportowionych hatchbacków, co parę lat temu udowodnił Ford z Focusem RS i Honda z modelem Civic Type R.

Obecne wcielenie Megane zadebiutowało niespełna dwa lata temu w połowie 2015 roku. Przez rok producent skompletował gamę dla ‘cywilnych’ klientów i nareszcie nadchodzi czas na bardziej nietuzinkowy wariant rodziny Megane. Nieco później niż dotychczas, gdyż poprzednie ‘RS-ki’ debiutowały najwyżej rok po premierze klasycznej odmiany.

Ostatni rok Renault intensywnie testowało nadchodzące Megane RS pod dość obfitym kamuflażem, przez co dostrzeżenie zakresu modyfikacji nadwozia nie było proste. Ostatnie zdjęcie szpiegowskie, na którym przyłapano niezamaskowaną tylną część nadwozia sportowego francuskiego hatchbacka zapewniają dobry przedsmak przed wyczekiwaną premierą, która nastąpi jeszcze w tym roku.

2018 Renault Megane RSPatrząc na szpiegowską fotografię trudno oprzeć się wrażeniu, że nowego Megane RS w typowym dla tej wersji kolorze żółtym ciężko będzie pomylić z wersją ‘drogową’. Samochód posiada bardziej muskularne błotniki, spoiler, spore wloty powietrza na zderzaku oraz, najbardziej rzucający się w oczy, dyfuzor zdobiony wielką, centralnie umieszczoną końcówką wydechu.

W sprawie silnika, jaki trafi pod maskę wyczynowego Megane nie ma jeszcze pewnych informacji. Spekuluje się, że Renault Sport wybierać będzie między dwoma turbodoładowanymi jednostkami – 1,8 litrową bądź dwulitrową. Moc, jaką rozwijać będzie Megane RS, szacuje się na 300 KM.

Premiera usportowionej ‘meganki’ spodziewana jest najpóźniej na jesiennym Salonie we Frankfurcie. Według domysłów portalu motor1.com Renault może zaprezentować ją już niebawem, bo 26 maja, podczas Grand Prix Formuły 1 w Monako. Tego dnia producent zapowiedział bowiem premierę na stoisku Renault Sport…

2018 Renault Megane RS