Japońska marka premium założona została w 1989 roku przez Nissana jako odpowiedź na Lexusa. Wielkimi krokami zbliża się 30 lecie istnienia tego dziś dobrze rozpoznawalnego i o wyrobionej pozycji rynkowej producenta, choć staż Infiniti w Europie jest wyjątkowo krótki. Japończycy zwlekali bowiem z wprowadzeniem marki przez niemal 20 lat i ostatecznie oficjalnie wkroczyli na Stary Kontynent w 2008 roku.

Na 10 rocznicę pojawienia się Infiniti w Europie producent szykuje ważną i długo wyczekiwaną premierę. Średniej klasy SUV QX50 w obecnym wcieleniu jest już na tle konkurencji konstrukcją wiekową i bez wątpienia odstaje swoją leciwością od pozostałych modeli w ofercie producenta.

Historia QX50 zaczęła się już dekadę temu. Zaprezentowany w 2007 roku w Kalifornii model zadebiutował pod nazwą Infiniti EX. Warto wspomnieć, że był Japończycy wyprzedzili najzacieklejszą konkurencję spod znaku Audi i Mercedesa i jako pierwsi przedstawili konkurenta prekursora segmentu SUV-ów klasy średniej, BMW X3. W Europie pojazd zadebiutował rok później, jesienią 2008 roku, kiedy niemiecka konkurencja kompletowała już swoje gamy o modele Q5 i GLK.

Infiniti EX

Dynamicznie prezentująca się mniejsza alternatywa dla jednego, z najpopularniejszych samochodów sprowadzanych swego czasu przez polskich kierowców z USA, czyli modelu FX, przez swój długi staż rynkowy nie przeszła żadnych rewolucyjnych zmian w wyglądzie, ostatnia modernizacja zmieniła praktycznie tylko kształt grilla. Infiniti zaserwowało modelowi EX w 2013 roku jednak mały przełom w innym aspekcie. W ramach zmian w nazewnictwie na mocy której każdy pojazd marki w nazwie otrzymał literę „Q” – EX zyskało nowy emblemat, QX50.

W 2018 roku klienci poznają wreszcie drugie wcielenie QX50, którego studyjną zapowiedź Infiniti przedstawiło na początku roku na Salonie w Detroit. W ostatnich dniach sieć obiegł wyciek z urzędu patentowego, dzięki któremu poznać możemy kształt nowego QX50 już teraz.

Nowa odsłona japońskiego SUV-a klasy średniej zyska bardziej dojrzały i odpowiadający aktualnym trendom stylistycznym wygląd, a także urośnie. Zanim nowość japońskiej marki trafi do klientów zostanie ona przedstawiona publiczności na wielkiej samochodowej wystawie. Zdaniem portalu autoguide – prawdopodobnie jesienią we Frankfurcie nad Menem. Najwyższy czas, bo konkurencja nie śpi.