Stuttgarcka marka od lat słynie z bardzo zróżnicowanej oferty produktów. Znaczek gwiazdy noszą dostojne limuzyny, sportowe coupe, crossovery, SUV-y, auta dostawcze oraz ciężarówki i autobusy. W najbliższych miesiącach do wyjątkowo szerokiego portfolio firmy dołączy pierwszy w historii marki klasyczny pickup.

Zapowiadany od ponad roku pickup Mercedesa oficjalnie zapowiedziało zaprezentowane pod koniec zeszłego roku studium o nazwie X-Class Concept. Dość futurystyczny prototyp otrzymał jednak bardzo znajomą sylwetkę przypominającego pewnego popularnego pickupa. Istotnie, Mercedes nie trudził się konstruowaniem Klasy X od podstaw i ponownie skorzystał ze współpracy z koncernem Renault-Nissan. Luksusowy pickup marki ze Stuttgartu będzie bowiem bliźniaczą wersją… Nissana Navary i Renault Alaskan.

Egzotyczna współpraca trwa już kilka lat. Wcześniej na jej mocy wspólnie koncerny opracowały nowe Renault Twingo i Smarty Fortwo oraz Forfour, a także podjęły się sojuszu w segmencie kompaktowych samochodów dostawczych na mocy czego na bazie Renault Kangoo powstał Mercedes Citan.

Od paru miesięcy marka prowadzi zaawansowane testy przedprodukcyjne pod sukcesywnie coraz mniejszym maskowaniem. Po ostatnich zdjęciach szpiegowskich wiemy już czego się możemy spodziewać. Klasa X otrzyma wprawdzie zupełnie inny, nawiązujący do osobowych Mercedesów, pas przedni, inne tylne lampy oraz – sugerując się prototypem – typową dla Mercedesa deskę rozdzielczą, jednak drzwi i kształt okien bocznych bezlitośnie zdradzają rodowód luksusowego pickupa.

Nadchodząca Klasa X oferowana będzie w wariancie zarówno przednionapędowym, jak i 4×4. Gamę silników tworzyć będą prawdopodobnie cztery jednostki napędowe. Topową odmianę luksusowego pickupa napędzać będzie 3-litrowe V6 w połączeniu z napędem 4Matic. Szanse na sportową odmianę AMG są równe zeru, jednak pakiet stylistyczny AMG pojawi się z całą pewnością.

Oficjalna premiera Mercedesa Klasy X nastąpi na jesiennym Salonie we Frankfurcie, oficjalne zdjęcia wyrafinowanego bliźniaka Nissana Navary powinniśmy poznać jednak już latem. Pickup niemieckiej marki produkowany będzie w zakładach Nissana w Hiszpanii oraz w fabryce Renault w Argentynie. Sprzedaż – na całym świecie, choć o dziwo z wyjątkiem Ameryki Północnej, gdzie pickupy są przecież uwielbiane. Pierwsze sztuki Klasy X powinny trafić do salonów jeszcze pod koniec bieżącego roku.

Źródło: motor1