Fiat Argo – następca Punto, ale nie dla Europy

W zeszłym miesiącu pisaliśmy o ostatnich testach nowego miejskiego Fiata, które odbywały się na brazylijskich drogach. Dobiegły one wreszcie końca i w ostatnią środę poznaliśmy wreszcie oficjalne zdjęcia nowego hatchbacka segmentu B włoskiej marki – model Argo. Mimo że produkowane od 12 lat Punto w Europie od lat już wręcz błaga o następcę i prezentowana premiera nadałaby się na nią idealnie to nic z tego. Argo powstało wyłącznie z myślą o rynku brazylijskim.

Jak już poprzednio pisaliśmy, taktyka szefa FCA, Sergio Marchionne, w sprawie europejskiego rynku jest wysoce kontrowersyjna. Segment B od lat jest w Europie jedną, z najpopularniejszych klas samochodów. Nie ulega wątpliwości, że posiadanie nowoczesnego i atrakcyjnego reprezentanta w tej klasie to klucz do umocnienia swojej pozycji na ważnym, europejskim rynku. W tej klasie u Fiata jednak od lat nie dzieje się nic. Punto po drugiej modernizacji z 2012 roku nie zyskuje już uwagi marki i trudno się dziwić – po 12 latach najodpowiedniejszym rozwiązaniem byłby następca.

2018 Fiat Argo

Europejczycy muszą wciąż czekać, inaczej sprawy mają się jednak w Brazylii. Ten ogromny, prężnie rozwijający się samochodowy rynek od lat zyskuje wiele uwagi od Fiata, który przed laty otworzył tutaj swój oddział i zbudował w Betim największą ze wszystkich swoich fabrykę. Lokalna komórka włoskiej marki nie próżnuje i Argo to trzecia w ostatnim czasie po dużym pickupie Toro i miejskim crossoverze Mobi premiera producenta specjalnie dla Brazylijczyków. Subkompaktowy hatchback zastąpi w tutejszej gamie dwa modele – Palio oraz produkowane tutaj od 2010 roku Punto Evo.

Wygląd Argo jest jak najbardziej przystępny, a pas przedni prezentuje się wyjątkowo znajomo. Trudno nie dostrzec tutaj bowiem podobieństw do kompaktowego Tipo, które w ostatnich miesiącach jest w Polsce bestsellerem. Brazylijski hatchback mierzy 4 metry długości i posiada 300 litrowy bagażnik. Gamę jednostek napędowych otwiera 1-litrowy motor 77 KM. Z racji wyjątkowej popularności takiej wielkości samochodów w Ameryce Południowej jesteśmy spokojni o lokalny sukces Argo w tym rejonie świata. I żałujemy, że nie zobaczymy tego atrakcyjnego samochodu w Europie.