Dotychczasowa harmonia i znany nam porządek w gamach kolejnych producentów samochodowych zaczyna ulegać coraz większym zmianom. Ostatnie tygodnie to czas wielkich przetasowań zwłaszcza wśród marek premium, których prominentnym reprezentantem jest BMW. Bawarska marka jako kolejny producent z tego grona wprowadza bowiem cięcia w swojej dotychczasowej gamie produktów..

Marki premium mimo że nie celują w masowego klienta i częściej mogą popuszczać wodze fantazji w kwestii wyposażenia, zaawansowania technologicznego i przynależności segmentowej tworząc nierzadko nowe nisze – również dbają o opłacalność i zainteresowanie klientów swoimi produktami. Jeśli model nawet bardzo interesujący nie spełnił pokładanych w nim nadziei – jego dni są szybko policzone.

Ostatnio wśród prestiżowych producentów pojawia się nowy trend – wycofywanie z gamy samochodów, które wprawdzie nie okazały porażkami marketingowymi, otrzymały przez lata nowe wcielenia i zdobyły grono klientów, ale po latach nie pasują już do strategii marki na najbliższą przyszłość. Mercedes na mocy tego zapowiedział ostatnio np. wycofanie małego cabrio SLC i klasy B, dzisiaj pojawiły się informacje, że podobną decyzję w sprawie swojego dobrze znanego modelu w najbliższym czasie może podjąć BMW .

Zakończono właśnie produkcję modelu serii 6. Na razie wprawdzie tylko w wersji coupe, jednak z racji siedmioletniego stażu modelu na rynku najprawdopodobniej niebawem nadejdzie czas także na resztą gamy – carioleta i sportową limuzynę. Nie byłoby nic dziwnego w fakcie, że bawarska marka wycofuje z produkcji leciwy jak na dzisiejsze realia model, gdyby nie to, że BMW nie przedstawiło następcy. A zatem, co dalej?

Producent prawdopodobnie wycofa się z segmentu coupe/cabrioletów klasy wyższej. Porządkując swoją gamę zamiast drogą Mercedesa, który zaprezentował rok temu nowe wcielenie Klasy E Coupe, podąży za przykładem Audi, które nie oferuje coupe w segmencie A6-ki. BMW nie odwróci się jednak od dużych coupe plecami – przedstawi wkrótce coś większego od serii 6.

Marka wraca do emblematu ‘seria 8’, który posłuży za nazwę dla nadchodzącego dużego luksusowego coupe już testowanego pod kamuflażem. Model, który ma zadebiutować pod koniec roku zajmie prawdopodobnie w gamie miejsce serii 6 przejmując rolę flagowego coupe. Porządki w portfolio wydają się zatem całkiem przemyślane.