Nissan Micra z 2018 r. Mój test i fachowa opinia

Zupełnie nowy Nissan Micra wchodzi na polski rynek. Miejski samochód będzie dostępny z dwoma silnikami benzynowymi oraz jednym wariantem wysokoprężnym. Japoński model startuje od bardzo atrakcyjnej kwoty 45.990 złotych i właśnie mieliśmy okazję go bliżej poznać na malowniczych mazurskich drogach.

Nowa Micra wreszcie ma odważny design, który z pewnością trafi w gusta europejskich klientów. Auto projektowano w Tokio oraz Londynie, ale produkcja odbywa się w Paryżu (przeniesiona z Indii). Nadwozie mierzy 3.999 mm długości oraz 1.743 mm szerokości (1.935 mm z rozłożonymi lusterkami), co oznacza, że jest 17 cm dłuższe i 8 cm szersze. Taki zabieg pozwolił na uzyskanie zdecydowanie więcej przestrzeni dla pasażerów (zwłaszcza z przodu) oraz ich bagaży (300 litrów pojemności). Przednie fotele są twarde, ale wygodne. Na tylnej kanapie jest dobrze, choć nisko poprowadzona linia dachu ogranicza miejsce nad głową, co będzie problematyczne dla wyższych pasażerów. Dzieci na pewno tego nie odczują.

Imponująco wygląda sprawa systemu audio. Zamontowano audio marki Bose Personal z 6 głośnikami, w tym 2 głośniki Ultra- Nearfield™ w zagłówku kierowcy. Sprawdziliśmy to i grają naprawdę bardzo czysto (efekt dźwięku 360 stopni). Na rynku chyba nie ma lepszego audio w samochodzie tej klasy.

Ogólna jakość spasowania i obsługa multimediów stoi na bardzo dobrym poziomie. Wyraźnie czuć tutaj zaangażowanie Japończyków i ich chęci na podbój Starego Kontynentu. Klienci mogą wybrać spośród trzech różnych zestawów kolorystycznych wnętrza. System infotainment z ekranem dotykowym o rozmiarze 7-cali działa skutecznie i jest kompatybilny z Apple CarPlay. Warto dodać, że kierownica regulowana jest we wszystkich płaszczyznach.

Ciekawostka: Micra dysponuje specjalnym miejscem na iphone’a z portem USB, oświetleniem i gniazdkiem 12V.

Nowy Nissan Micra 2017 – silniki

Pod maską nowej Micry dostępne są trzy silniki.

podstawowy – 1.0 wolnossący o mocy 73 KM
turbodoładowany – 0.9 o mocy 90 KM
czterocylindrowy turbodiesel 1.5 o mocy 90 KM

Napęd jest przekazywany za pomocą 5-biegowej przekładni manualnej na przednie koła. Bardzo pozytywne wrażenie zrobiła na nas najmniejsza litrażowo jednostka 0.9. Żwawa, bardzo zachęca do szybkiej jazdy. Nie daje wrażenia „wyżyłowanej” i nie wydaje dźwięków, jakby miała się rozpaść. Skrzynia biegów została dobrze zestopniowana i przyjemnie współpracuje z silnikiem. Szkoda, że nie ma dostępnej 6-biegowej przekładni.

Nowy Nissan Micra 2017

Jak jeździ nowy Nissan Micra?

Samochód powstał na platformie „V” (CMF-B). Udoskonalono układ kierowniczy. Jest bardziej precyzyjny. Zawieszenie również zostało zmodyfikowane, dzięki czemu prowadzenie tego samochodu daje wiele przyjemności. Z przodu zastosowano kolumny McPherson (sprężyny śrubowe), natomiast z tyłu belkę skrętną (sprężyny). Zaskakująco dobrze nowa Micra wybiera nierówności, a tych na mazurskich drogach nie brakuje. Widoczność jest dobra we wszystkie strony, a manewrowanie ułatwiają czujniki parkowania i kamera cofania (opcjonalnie 360 stopni).

Nowy Nissan Micra – spalanie

Model wyposażony w podstawowy wolnossący silnik zadowala się średnio 4,8 l paliwa na 100 km. Model z 0.9 l motorem o mocy 90 KM potrzebuje około 4,5 l paliwa na 100 km, natomiast najbardziej ekonomicznym wariantem jest turbodiesel. Producent deklaruje 3,2 – 3,8 l oleju napędowego na 100 km.

Bezpieczeństwo nowej Micry

Nowa Micra standardowo została wyposażona w 6 poduszek powietrznych, ogranicznik prędkości, system kontroli ciśnienia w oponach, ESP + ABS + BA, ISOFIX, system wspomagania ruszania pod górę, inteligenty system ostrzegania o możliwości kolizji oraz immobilizer.

Producent proponuje pakiet bezpieczeństwa Plus dostępny w wersjach N-Connecta i Tekna z automatycznym hamulcem awaryjnym z funkcją wykrywania pieszych, adaptacyjnymi światłami drogowymi, systemem zapobiegającym zjeżdżania z pasa ruchu oraz systemem rozpoznającym znaki drogowe.

Cennik nowego Nissana Micra

Na polskim rynku Micra dostępna jest w pięciu wersjach wyposażenia (Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta, Tekna). W standardzie (wersj VISIA za 45.990 złotych) otrzymujemy 15-calowe felgi stalowe, światła do jazdy dziennej LED, elektryczne szyby z przodu, komputer pokładowy czy inteligentny czujnik zmierzchu. Brakuje klimatyzacji, która istnieje za to w wersji wyposażenia VISIA+ za 50.490 złotych (klimatyzacja manualna z filtrem przeciwpyłkowym). Model Micra Acenta został wyceniony na 52.490 złotych i obejmuje ponadto m.in. sterowanie systemem audio przyciskami na kierownicy i systemem audio z 7-calowym ekranem dotykowym. Micra N-Connecta (57.990 złotych) została wyposażona w automatyczną klimatyzację, lusterka zewnętrzne składane elektrycznie z kierunkowskazami LED i system NissanConnect z 7-calowym wyświetlaczem dotykowym.

Na szczycie stoi Nissan Micra Tekna z 17-calowymi felgami ze stopu metali lekkich, inteligentnym kluczykiem, kamerą cofania, systemem audio BOSE oraz czujnikami parkowania.

Werdykt

Wreszcie, z czystym sumieniem mogę polecić Micrę. To bardzo dobrze wykonane auto, które cechuje się niskim apetytem na paliwo i rewelacyjnym systemem audio.

Liczba/układ cylindrów: R3
Pojemność skokowa: 898 cm3
Paliwo: benzyna
Moc maksymalna: 90 KM przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 140 Nm przy 3500 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,1 s
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Skrzynia biegów: 5-stopniowa manualna
Długość/szerokość/wysokość: 3,999/1,743/1,455 mm
Masa własna: 1001 – 1082 kg
Pojemność bagażnika: 300 l