Nowe Audi A8 dużo sztywniejsze od poprzednika

Audi pochwaliło się szczegółami dotyczącymi ramy, na której zbudowano nowe A8. Jest ona stworzona z kilku rodzajów materiałów. Możemy tam znaleźć aluminium, stal, włókno węglowe oraz magnez. 

Auto będzie o 33% sztywniejsze dzięki panelowi umieszczonemu za tylną kanapą, który składa się z wielu warstw włókna węglowego. W najcieńszym punkcie znajdziemy 6 warstw, natomiast w najgrubszym aż 19 warstw włókna węglowego.

W nadwoziu króluje jednak aluminium, które zajmuje około 58% powierzchni. Zmiana ramy poskutkowała wielkimi zmianami w fabryce w Neckarsulm, gdzie w pełni przeprogramowano roboty, aby potrafiły wykonać 14 nowych procesów łączenia elementów.

Oprócz zwiększenia sztywności, auto będzie najprawdopodobniej też nieco cięższe od poprzednika. Według redakcji Autocar, różnica wyniesie około 50 kilogramów. Nowe Audi A8 w całości zobaczymy już w pierwszej połowie lipca.