Nowa Honda Civic Type R pobiła rekord Nurburgringu

Zaprezentowane na początku bieżącego roku najnowsze wcielenie wyczynowej wersji dziesiątej generacji Civica ma prawo być powodem do dumy dla japońskich konstruktorów marki. W czasie ostatniego przejazdu nowy hot hatch Hondy pobił rekord legendarnego niemieckiego Nurburgring stając się najszybszym przednionapędowym samochodem w historii toru.

Z wynikiem 7 minut i 43,8 sekundy Civic Type R odebrał tytuł „mistrza toru” zeszłorocznemu rekordziście. W maju 2016 roku Volkswagen Golf GTI Clubsport S pobił rekord toru, który obecnie prezentuje się o 5,5 sekundy wolniej od japońskiego konkurenta.

Nowa Honda Civic Type R

Pojazd, którym osiągano rekord to wprawdzie egzemplarz przedprodukcyjny, jednak zarówno wyglądem, jak i techniczną specyfikacją nie różni się on niczym od wersji, która trafi do klientów w drugiej połowie roku. Czynniki, jakie pozwoliły Civicowi Type R w osiągnięciu torowego rekordu zdaniem Ryuichi Kijimy, głównego konstruktora wyczynowego kompaktu Hondy, to wyróżniające ją na tle schodzącego z rynku poprzednika m.in. szersze opony, większy rozstaw osi, nowe wielowahaczowe zawieszenie i zoptymalizowana aerodynamika. Konstruktor uznaje te czynniki jako kluczowe dla zyskania odpowiedniej stabilności do szybkiego pokonywania zakrętów.

Nowy Civic Type R wyposażony jest w 2-litrowy silnik VTEC Turbo rozwijający moc 316 KM. Benzynowa jednostka napędowa współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Niestety, producent nie ujawnił jeszcze ile zajmuje sprint do setki.

Zaprezentowana w marcu na Salonie w Genewie nowa generacja Civica Type R zastąpiła produkowany w sportowej wersji przez zaledwie 3 lata model dziewiątej generacji. Analogicznie do wersji ‘bazowej’ wyczynowy Civic stał się wyraźnie niższy, szerszy i dłuższy. Produkcja wersji Type R podobnie jak hatchbacka niebawem rozpocznie się w angielskich zakładach Hondy w Swindon, skąd eksportowana będzie na wszystkie światowe rynki. Po raz pierwszy Civic Type R trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż w Polsce, jak wspominaliśmy wyżej, ruszy w drugiej połowie roku. Czas pokaże, czy światowych klientów zyskany właśnie tytuł zachęci do kupna ekstremalnego Civica.