Salon w Szanghaju został przez Mercedesa uznany za doskonałą okazję do zaprezentowania swojego studium przyszłości marki. Na chińskiej wystawie producent przedstawi krwistoczerwony Concept A Sedan, który zapowiada nową odmianę nadwoziową w gamie przyszłej, czwartej generacji kompaktowej klasy A.

Po dwóch pierwszych wcieleniach modelu, które przyjęły niecodzienną formę nadwozia, producent ze Stuttgartu w 2012 postanowił obrać nowy kierunek i przy okazji premiery trzeciej generacji zaprezentował klasycznego kompaktowego hatchbacka. Model odniósł ogromny sukces, jednak czas biegnie nieubłaganie.

Już w przyszłym roku po 6 latach stażu rynkowego światło dzienne ujrzy czwarta generacja modelu Klasy A, która z racji sprawdzenia się obecnej formuły będzie ewolucją trzeciego wcielenia. Na targach w Szanghaju obserwować możemy przedsmak nadchodzącej premiery marki. Wersja nadwoziowa tego prototypu jest nieprzypadkowa. Sedany są wyjątkowo popularną odmianą nadwoziową w Chinach, co Mercedes dostrzegł z opóźnieniem i jako ostatni z wielkiej trójki niemieckich marek premium nadrabia zaległości prezentując kompaktowy, trójbryłowy model.

Mimo, iż zaprezentowany na początku 2013 roku kompaktowy sedan CLA jest de facto klasą A w wersji sedan to producent pozycjonuje go w odrębnej linii modelowej i woli nazywać go czterodrzwiowym coupe. Kolejne wcielenie klasy A otrzyma już ‘oficjalną’ i pozycjonowaną jako część gamy tego modelu odmianę sedan.

Concept A Sedan zapowiada, że przyszłoroczna premiera Mercedesa otrzyma bardziej wyrazisty design. Mniejsze, bardziej strzeliste reflektory oraz nowy grill marki zwany Panamerican to znaki rozpoznawcze przedniej części nadwozia. Z tyłu w oczy rzuca się tylne światła o strzelistym kształcie, a patrząc z profilu na uznanie zasługują proporcje nadwozia – nieporównywalnie lepsze od modelu CLA.

Odmiana sedan dołączy do debiutującego w 2018 roku hatchbacka być może jeszcze w tym samym roku. Nie jest jednak pewne czy trójbryłowa odmiana nadwoziowa pojawi się w europejskiej gamie marki. Do wątpliwości zmusza nieprzypadkowe miejsce premiery, a także przykład BMW, które zaprezentowane w zeszłym roku w Chinach serię 1 sedan oferuje tylko w Państwie Środka. Czas pokaże.