Zgodnie z ostatnią zapowiedzią Lexusa, na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Nowym Jorku została zaprezentowana nowa generacja flagowej limuzyny LS500 w wersji F Sport. Jest to połączenie niewiarygodnego luksusu ze sportową nutą.

Lexus LS500 F Sport

Pakiet F Sport to przede wszystkim nowa stylistyka. Zupełnie nowy przedni zderzak, z jeszcze większym grillem i większymi bocznymi wlotami powietrza. Narysowanie samego grilla zajęło projektantom aż pięć miesięcy. To wszystko ma na celu poprawę aspektów wizualnych, ale również oczywiście usprawnienie chłodzenia podzespołów.

Nowy Lexus LS500h w Genewie

W tylnej części nadwozia naszą uwagę zwróci delikatnie zmieniona klapa bagażnika oraz zderzak z większym dyfuzorem oraz dwoma końcówkami układu wydechowego. Patrząc od boku zauważymy nowe progi oraz 20-calowe felgi ze stopów lekkich. Oprócz tego, wyłącznie dla wersji F Sport, oferowany jest biały lakier Ultra White.

W środku również znajdziemy kilka rzeczy odróżniających standardowego Lexusa LS od F Sport. Mamy tu przede wszystkim inne przednie fotele pokryte połączeniem skóry i materiału, które mają lepsze trzymanie boczne, aby kierowca czuł się jeszcze pewniej podczas pokonywania ostrych zakrętów. Na desce rozdzielczej oraz pedałach znajdziemy aluminiowe wstawki.

Przed oczami kierowcy znajduje się nowa kierownica oraz wirtualny kokpit z ruchomym pierścieniem. Takie rozwiązanie znamy już ze starszych modeli Lexusa F Sport.

W modelu F Sport znajdziemy najnowszą generację systemu VDIM. Łączy on w sobie funkcje kilku systemów takich jak: ABS, kontrola trakcji czy stabilizacja toru jazdy. W najnowszej wersji VDIM steruje układem kierowniczym, hamulcowym, silnikiem oraz zawieszeniem.

Pod 20-calowymi felgami umieszczono wydajniejszy układ hamulcowy składający się z 6- i 4-tłoczkowych zacisków. Opcjonalnie dla modelu benzynowego z napędem na tylną oś dostępny jest pakiet Lexus Dynamic Handling składający się z adaptacyjnego układu kierowniczego oraz systemu tylnych kół skrętnych.

Lexus LS500 F Sport

Pod maską Lexusa LS500 F Sport znajdziemy 3.5-litrowy silnik V6 z podwójnym doładowaniem. Generuje on 415 KM i 599 Nm i jest sprzężony z 10-stopniową przekładnią automatyczną. Takie parametry pozwalają na przyspieszenie do 100 km/h w 4,5 sekundy.

W przypadku LS500h F Sport za napęd odpowiada wolnossąca jednostka V6 o pojemności 3.5 litra oraz dwa silniki elektryczne. Moc systemowa wynosi tutaj 354 KM. Hybrydowa limuzyna jest w stanie osiągnąć pierwszą ‚setkę’ w 5.2 sekundy.