Fiat Argo – wyczekiwany następca Punto

Zaprezentowane w 2005 roku Grande Punto wywołało furorę swoim wyglądem i odniosło sukces rynkowy. Wszystko jednak traci kiedyś na świeżości, jak i pod względem zaawansowania technologicznego. Czas biegnie nieubłaganie i już latem bieżącego roku minie 12 rok od czasu prezentacji trzeciego wcielenia Punto. Wprawdzie przeszło ono gruntowną modernizację w 2009 roku, kiedy to model zmienił nazwę na Punto Evo, a także kolejną i ostatnią korektę w 2012 roku (od kiedy ponownie nazywa się po prostu Punto), jednak od tego czasu – cisza…

Fiat Argo spy

Wyjątkowo niezrozumiałe wydaje się być odkładanie premiery następcy, gdyż segment B jest wybitnie popularny w Europie, a wielu jego przedstawicieli należy do czołówki sprzedaży. Obecne Punto po 12 latach ciągnie się już za konkurencją niczym widmo.

Sergio Marchionne szumnie zapowiadając plany Fiata na przyszłość już wielokrotnie podkoloryzował rzeczywistość i popadał w samozadowolenie na długo przed zobaczeniem namacalnych efektów prac koncernu nad nowymi modelami. Z tym jest mizernie. Wprawdzie rodzina Tipo, która w porę obsadziła segment aut kompaktowych po dwuletniej przerwie, okazała się sukcesem i podciągnęła sprzedaż marki w górę, to jednak w sprawie modelu o segment mniejszego wciąż brak jednoznacznych informacji. Z wyjątkiem Brazylii – na tamtejszym rynku już niebawem zadebiutuje następca obecnego Punto, który przy okazji zajmie też miejsce Palio.

Fiat Argo spy

Miejski hatchback otrzyma nazwę Argo i uplasuje się w gamie powyżej modeli Uno i Mobi (nieznanych poza Ameryką Południową). Pojazd oznaczony kodem X6H przechodzi już ostatnie testy przedprodukcyjne, a wizualizacje pozwalają sądzić, że zwłaszcza z przodu model otrzyma cechy wyglądu ze znanego Europejczykom Tipo.

Czy Fiat zatem zdecyduje się jednak przedstawić ten dobrze zapowiadający się model w Europie i nie zmarnuje jego potencjału zamykając mu drogę na Stary Kontynent? Liczymy, że prezes koncernu FCA przypomni sobie wreszcie o tak ważnym segmencie na naszym kontynencie. Być może także i Argo zostanie przyjęty przez klientów tak ciepło, jak Tipo. Wtedy Sergio Marchionne będzie mógł odczuwać samozadowolenie z całkowicie czystym sumieniem.

Fiat Argo spy

Źródło: worldscoop