BMW 530e iPerformance [oficjalnie]

Niemiecki producent samochodów osobowych z Monachium zaprezentował szczegóły dotyczące dwóch specjalnych wersji swojej najnowszej limuzyny. Mowa oczywiście o BMW Serii 5. Wczoraj pokazaliśmy Wam bardzo szybką odmianę z silnikiem wysokoprężnym, czyli BMW M550d xDrive. 400-konny silnik z CZTEREMA turbosprężarkami potrafi katapultować rodzinne auto do 100 km/h w zaledwie 4.4 sekundy.

Druga zaprezentowana wczoraj wersja jest już nieco mniej emocjonująca, jednak na pewno nie mniej ciekawa. Co prawda jeździliśmy już tym modelem kilka dni temu, ale teraz razem z obszerną galerią zdjęć poznaliśmy szczegóły techniczne dotyczące BMW 530e iPerformance.

PRZECZYTAJ RELACJĘ Z JAZDY BMW 530e iPerformance

Producent twierdzi, że średnie spalanie hybrydowej “Piątki” może osiągnąć nawet 1.9 litra na 100 kilometrów. Oferując przy tym wszelkie nowinki technologiczne dostępne w pozostałych odmianach Serii 5.

Pod maską BMW 530e iPerformance znajdziemy 2-litrowy benzynowy silnik 4-cylindrowy, który generuje 184 KM i 320 Nm. Wspólnie z silnikiem elektrycznym napędzają one koła na tylnej osi. Dzięki 8-stopniowej przekładni Steptronic trafia tam łącznie 252 KM i 420 Nm. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 6.2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h, do 140 km/h można jechać wyłącznie na napędzie elektrycznym.

BMW 530e iPerformance

Baterie o pojemności 9.2 kWh są w stanie zgromadzić energię, która pozwoli na przejechanie nawet 50 kilometrów. Umieszczenie ich w tylnej części auta skutkuje zmniejszeniem pojemności bagażnika do 410 litrów.

BMW 530e może być ładowane z gniazdka elektrycznego, za pomocą Wallboxa oraz indukcyjnie po najechaniu na ładowarkę. Po podłączeniu samochodu do Wallboxa naładujemy go w 5 godzin, natomiast wykorzystanie ładowania indukcyjnego skróci ten czas do 3.5 godziny. Najechanie na ładowarkę jest ułatwione dzięki zastosowaniu specjalnych czujników, które przekazują informacje do systemu kamer Surround View.

BMW 530e iPerformance

Z zewnątrz hybrydową “Piątkę” odróżnimy między innymi po zabarwionych na niebiesko nerkach, niebieskich kapslach w felgach, dodatkowej klapce do gniazda ładowania na przednim błotniku oraz oczywiście emblematach eDrive. Wenątrz pojawiły się nowe nakładki na progi, dodatkowe przyciski od sterowania systemem eDrive, oraz nową grafikę zegarów.