BMW oferuje już drugą generację X6 – dużego SUV-a w stylu Coupe, a Mercedes dwa lata temu dogonił bawarską markę wypuszczając GLE Coupe. Audi do tej pory wydawało się niewzruszone tym trendem. Do czasu. Na trwającej wystawie w Szanghaju niemiecka marka z Ingolstadt przedstawiła prototyp dużego SUV-a z łagodnie opadającym tyłem wzbogaconym dodatkowo w pełni napędem elektrycznym. Oto Audi e-tron Sportback Concept.

To już drugi prototyp marki zapowiadający SUV-a z dachem w stylu coupe. W styczniu w Detroit producent przedstawił Q8 Concept, ponad pięciometrowe studium lifestyle’owej alternatywy dla bardziej tradycyjnego Q7. Najnowszy prototyp marki kontynuuje tę koncepcję odznaczając się jeszcze bardziej pochyłą linią dachu.

Stylistycznie e-tron Sportback Concept kontynuuje aktualną estetykę marki. Z przodu dominuje sześciokątny grill i reflektory LED wykonane w technologii LED. Audi ozdobiło swój prototyp typowymi dla wystawowych pojazdów elementami – zamiast lusterek zamontowano kamery, przednie logo marki zyskało diodowe oświetlenie, a wnętrze zachowało chłodny, futurystyczny styl.

E-tron Sportback Concept napędzany jest trzema silnikami elektrycznymi – jeden zamontowany przy przedniej osi oraz dwa przy osi tylnej. Razem rozwijają one 429 KM, a w trybie sportowym – nawet 496 KM. Pozwalają one rozpędzać się do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy i przejechać do 500 kilometrów na jednym ładowaniu.

Na uznanie zasługuje sylwetka nadwozia na czele ze zgrabnym tyłem – jest ona muskularna i jednocześnie nie sprawia wrażenia ciężkości zarówno na tle 23-calowych obręczy kół, jak i w stosunku do dość pokaźnych wymiarów nadwozia. E-tron Sportback mierzy 4,9 metra długości. 1,98 metra szerokości oraz 1,53 wysokości. 2.93 metrowy rozstaw osi stawia ten model jako bezpośredniego konkurenta wcześniej wspomnianego BMW X6 i Mercedesa-Benza GLE Coupe. Kiedy zmierzy się z nimi w seryjnej postaci? Klienci muszą poczekać jeszcze dwa lata, seryjna wersja e-trona Sportback została zapowiedziana bowiem na 2019 rok.