W polskich salonach sprzedaży debiutuje Ford Kuga 2017. Auto, które przyjęło najnowszą filozofię stylistyczną marki mieliśmy okazji sprawdzić podczas pierwszych jazd testowych. Do naszej dyspozycji oddano model Vignale wyposażony w 2.0 l silnik TDCI o mocy 180 KM z napędem na wszystkie cztery koła. Ile kosztuje i jak jeździ konkurent Hyundai’a Tucsona i Nissana Qashqai?

Zobacz test Hyundai Tucson

Najbardziej widoczną zmianą jest przedni pas, który nabrał bardziej muskularnych kształtów na wzór większego modelu Edge. Wygląda to bardzo dobrze i daje wrażenie samochodu wytrzymałego i nowoczesnego. Z tyłu pojawiła się nowa grafika tylnych świateł. Kolejnym miłym dodatkiem jest system infotainment Sync 3, który działa zdecydowanie bardziej intuicyjnie niż stary Sync 2. Jego działanie można przyrównać do obsługi najwyższej jakości smartfona; układ menu jest prosty, reakcja na dotyk błyskawiczna. W dodatku integracja z telefonem stoi na najwyższym poziomie – Android Auto i Apple CarPlay zostały uwzględnione. Ford wprowadził również funkcję sterowania głosowego. Naciśnij przycisk na kierownicy i wypowiedz komendę, np. „Muszę zatankować”, a Kuga pokieruje Cię do najbliższej stacji benzynowej.

Zobacz test Nissan Qashqai

Inne nowe elementy obejmują elektroniczny hamulec, elektrycznie otwieraną klapę bagażnik (również z machnięcia nogą), asystenta świateł drogowych i materiały dużo lepszej jakości, niż w poprzedniku. Wersja Vignale została szczególnie dobrze wykończona, choć podczas testów brakowało mi wentylacji foteli czy elektrycznie sterowanych foteli (byłem przekonany, że w Vignale to standard). Warto dodać, że Ford Kuga został wyposażony w system Active City Stop, który wyhamuje samochód w przypadku wykrycia przeszkody.

Za kierownicą nowej Kugi siedzi się bardzo dobrze. Odpowiednią pozycję za kierownicą znajdą nawet wysocy kierowcy. Układ kierowniczy jest lekki i wygodny, ale jednocześnie bardzo pewny. Nowy Ford Kuga prowadzi się jak każdy Ford – bardzo dobrze. Zawieszenie zaskakująco gładko wybiera wszelkie nierówności. Duży plus za wyciszenie przy wyższych prędkościach i stabilność podczas jazdy na autostradach. Nie można przyczepić się także do działania sześciobiegowej automatycznej przekładni PowerShift Auto; przełożenia zmieniają się gładko i szybko.

Co pod maską nowej Kugi?

Nowy Ford Kuga jest oferowany z trzema silnikami benzynowymi oraz dwoma wariantami wysokoprężnymi.

benzynowe:

– wszystkie o pojemności 1.5 l EcoBoost o mocy 120 KM, 150 KM lub 182 KM

wysokoprężne:

– 1.5 l TDCI o mocy 120 KM
– 2.0 l TDCI o mocy 150 KM lub 180 KM

Polskie ceny nowego Forda Kuga

Podstawowa wersja nowej Kugi wyposażona w 120-konny silnik benzynowy połączony z sześciobiegową ręczną przekładnią kosztuje 99.050 złotych. Wersja Vignale (na zdjęciach) to wydatek rzędu 171.050 złotych.

Nowy Ford Kuga jest dostępny w dwóch nowych wersjach: ST Line i Vignale oraz z napędem na przednią oś lub na wszystkie cztery koła.