Mercedes-Benz 300 SL Roadster ma już 60 lat

Mercedes-Benz wypuścił wiele modeli w swojej długiej historii, ale mało z nich jest tak popularnych jak klasyczny 300 SL Roadster. Wersja Cabrio legendarnego 300 SL Gullwing (1954) zadebiutowała podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w 1957 roku. To oznacza, że samochód obchodzi w tym roku 60-lecie istnienia.

Zachętą do wypuszczenia wersji Roadster 300 SL były głosy z rynku północnoamerykańskiego. 800 z 1400 Gullwingów wyprodukowanych w tamtym momencie trafiło właśnie do Stanów Zjednoczonych. Transformacja Coupe na Roadster wymagała dużych zmian i wzmocnienia konstrukcji, co spowodowało wzrost wagi o 120 kg w porównaniu do wersji ze stałym dachem. Część tej wagi zmniejszono w 1962 roku poprzez zastąpienie oryginalnego bloku silnika na ten wykonany z aluminium – udało się zaoszczędzić 4,5 kg. 3.0-litrowe R6 generowało ciągle 215 KM. Warto dodać, że dopiero w 1961 roku Mercedes-Benz zastosował w tym modelu hamulce tarczowe.

Koniec produkcji modelu 300 SL Roadster nastąpił w 1963 roku. Łącznie wyprodukowano 1858 egzemplarzy, co świadczy o unikatowości każdego z nich. Ceny za oryginalne Mercedesy SL 300 Roadster sięgają na aukcjach ponad milion dolarów!