Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid [oficjalnie]

Porsche przedstawiło nam w końcu najmocniejszą hybrydową odmianę Panamery. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid napędzana jest 4-litrowym silnikiem V8, który razem z silnikiem elektrycznym generują łącznie 680 KM i 850 Nm. Taka moc pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 3,4 sekundy, oraz rozwinięcie prędkości maksymalnej 310 km/h.

A to wszystko przy średnim spalaniu deklarowanym przez producenta na poziomie 2,9 litra / 100 kilometrów. Baterie o pojemności 14,1 kWh mają pozwolić na przejechanie około 50 kilometrów na samym prądzie.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid skrywa pod nadwoziem 550-konny silnik benzynowy oraz 136-konny silnik elektryczny. Poprzez 8-stopniową przekładnię PDK moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła.

Pełne ładowanie z gniazdka elektrycznego ma zajmować około 6 godzin. Opcjonalnie klient może zakupić mocniejszą ładowarkę, która pozwoli na skrócenie czasu ładowania do 2,5 godziny.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Standardowo Panamera Turbo S E-Hybrid oferowana jest z pneumatycznym zawieszeniem, ceramicznym układem hamulcowym, 21-calowymi felgami, Porsche Torque Vectoring Plus, oraz Porsche Dynamic Chassis Control Sport. Dostępna będzie również odmiana Executive z przedłużonym rozstawem osi, ta wersja w standardzie będzie posiadała tylną oś skrętną.

Do europejskich salonów pierwsze egzemplarze trafią już w czerwcu tego roku. Ceny w Niemczech zaczynają się od €185,736 za wersję “krótką” oraz od €199,183 za wersję Executive.